Koncern Fiat-Chrysler svolává 1,1 milionu aut kvůli voliči převodovky

Koncern FCA Fiat-Chrysler je specialista na svolávací akce. Není měsíce, aby se o nějaké nemluvilo. Letos musel italsko-americký koncern svolat do servisů už okolo 1,1 milionu aut kvůli zmatenému voliči automatické převodovky, kdy to sice vypadalo, že je páka v poloze P, ale byla v poloze R. Po uvolnění brzdy se tak auto dalo do pohybu.

Bezpečnost | Americká auta | Technika

Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Co hůř, koncern zaznamenal už 41 případů, kdy došlo v souvislosti s tímto problémem ke zranění zúčastněných osob. K úmrtí naštěstí ne. Nyní byla svolávací akce rozšířena i na vozy Maserati, konkrétně na 13 092 modelů Quattroporte a Ghibli modelového roku 2014.

Ty mají sice jinak navržený volič osmistupňové automatické převodovky ZF, ale zjistilo se, že pokud se řidič „snaží“, může dojít ke stejnému problému. Koncern FCA nyní pracuje na softwarové úpravě, ale vývoj může trvat ještě několik měsíců.

Bezpečnost | Život řidiče | Byznys | Fiat

Fiat Chrysler: Rekordní pokuta a další problémy kvůli hackerům na cestě

Je zvláštní, že Maserati muselo na popud amerického úřadu NHTSA svolat svá auta také, ačkoli používá jiný design voliče převodovky a automobilka neeviduje žádné nehody nebo problémy. Přesto dojde k úpravě převodovky tak, aby v případě, že nebude zvolen režim P, vydal palubní počítač akustický signál a elektronika zabrání autu v pohybu.

Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 198 132 km
Cena: 65 000 Kč
Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 161 634 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.956
Rok výroby: 2013
Stav: 100 431 km
Cena: 179 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků