Koncern Fiat-Chrysler svolává 1,1 milionu aut kvůli voliči převodovky

Koncern FCA Fiat-Chrysler je specialista na svolávací akce. Není měsíce, aby se o nějaké nemluvilo. Letos musel italsko-americký koncern svolat do servisů už okolo 1,1 milionu aut kvůli zmatenému voliči automatické převodovky, kdy to sice vypadalo, že je páka v poloze P, ale byla v poloze R. Po uvolnění brzdy se tak auto dalo do pohybu.

Americká auta | Bezpečnost | Technika

Loni muselo do servisu přes 50 milionů aut v 868 svolávacích akcích

Co hůř, koncern zaznamenal už 41 případů, kdy došlo v souvislosti s tímto problémem ke zranění zúčastněných osob. K úmrtí naštěstí ne. Nyní byla svolávací akce rozšířena i na vozy Maserati, konkrétně na 13 092 modelů Quattroporte a Ghibli modelového roku 2014.

Ty mají sice jinak navržený volič osmistupňové automatické převodovky ZF, ale zjistilo se, že pokud se řidič „snaží“, může dojít ke stejnému problému. Koncern FCA nyní pracuje na softwarové úpravě, ale vývoj může trvat ještě několik měsíců.

Život řidiče | Bezpečnost | Byznys | Fiat

Fiat Chrysler: Rekordní pokuta a další problémy kvůli hackerům na cestě

Je zvláštní, že Maserati muselo na popud amerického úřadu NHTSA svolat svá auta také, ačkoli používá jiný design voliče převodovky a automobilka neeviduje žádné nehody nebo problémy. Přesto dojde k úpravě převodovky tak, aby v případě, že nebude zvolen režim P, vydal palubní počítač akustický signál a elektronika zabrání autu v pohybu.

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků