Některé projekty se brzy dostaly do sériové výroby. Jiné však zamířily do šuplíku nebo se k nim automobilka vrátila až o několik let později.
Kapitoly článku:
Stalo se zvykem, že podobu chystaných sériových aut předznamenávají designové studie a koncepty. Samozřejmě ani automobilka Škoda, která hraje v koncernu VW roli masového výrobce racionálních aut, nevynechala možnost představit veřejnosti v průběhu své existence zajímavé studie.
Koncept Škoda VisionC položil základy nového designového směru značky, který můžeme vidět na novém Superbu; první koncept SUV Yeti byl na poměry Škody velmi odvážný; koncept MissionL přešel bez velkých změn do modelu Rapid
Některé z nich se brzy dostaly do sériové výroby, mezi aktuálními jmenujme třeba povedený koncept Škoda VisionC, ze kterého vznikl nový Superb. Jiné projekty však zamířily do šuplíku nebo se k nim automobilka vrátila až o několik let později. A další byly skutečně jen designová cvičení.
Podívejme se tedy do historie na některé koncepty, které měly naději na sériovou výrobu a které se dostaly i do stádia prototypu, ať už pak za jejich zánikem nebo zrušením stálo cokoli.
Velké kupé Tudor, levné městské miniauto Ahoj nebo stylový hatchback Joyster sériová výroba nepotkala. Zejména zrušení Tudoru nemohou skalní fanoušci značky dodnes Škodě odpustit, jakkoli je jasné, že by to z obchodního hlediska nebyl velký trhák
Jedním takovým je třeba aerodynamická Škoda 935 z 30. let nebo revoluční Škoda 720 s designem od Giugiara, motorem vpředu a pohonem zadních kol. Připomeňme si ale i některé ze zvláštních nápadů, o jejichž výrobě se ani neuvažovalo. To vše najdete v připojené fotogalerii.