Pánové nač ten pesimismus,já věřím že elektromobil bude možná i levnější než klasické auto.Jsem trochu starší a pamatuji dobu kdy začínala CD.První přehravače stály statisíce a CDéčko řádově desítky tisíc.Tehdy jsem si taky říkal že něco podobného si nikdy nebudu moci dovolit a podívejte se dnes.Vše záleží jen na tom,jak velké serie se budou vyrábět aby se prvotní náklady promítly co nejmenším procentem.A práce na tom probíhají určitě intenzivně,protože ten kdo začne vyrábět konkurenceschopné levné elektroauto na tom hodně vydělá.Tak jako Henry Ford začal vyrábět levná auta pro nejširší veřejnost.:-))
miro: už se těším až budou auta stát pět set korun a benzín tři koruny.
Taky se na to docela těším. Jenom Kalousci budou skřípat zubama.....milíjardi za spotřební daň+dph se jim do eráru přestanou sypat.
baterie se v žádných malých sériích nevyrábějí, jejich výroba je drahá už desítky let, jediné co by to mohlo změnit je nové ekologické a levné baterie a až na jednu vlaš'tovku je to beznadějné a to do toho cpou miliardy všichni velcí hráči
Blíží se doba zvratu výroby aut,kdy přejdeme na zcela jiný druh pohonu v důsledku neustále se zvyšující ceny ropy,takže to co se před desítkami let zdálo jako ekonomicky neúnosné je dnes reálné.Ještě nevíme co zvítězí,zda akumulátory,které v posledních letech zvýšily výkon v poměru k hmotnosti a ceně nebo třeba palivové články nebo kombinace se slunečními kolektory to ukáže čas.Elektřina však asi bude zastoupena vždy.Do vývoje se asi bude muset investovat ještě mnoho peněz než se dostaneme k vozidlu plně schopnému nahradit stávající automobily ale vývoj jde rychle kupředu a jen doufám že elektrovozy za rozumnou cenu budou brzy skutečností.
nevypadá to, cena ropy se nezvyšuje, neopak za posleních 6 měsíců spadla o 20%, odborní komentátoři tvrdí, že se OPEK zalekl těžby z břidlic a nových nalezišť kde se dříve nevypaltila těžba, dnes je USA téměr v těžbě soběstačné, a hlavně nejekologičtější je stále spalování benzínu v motoru s nízkou spotřebou, pokud bude fungovat vzduch z PSA, tak z toho budou skvělý hybridy, na nic víc to zatím nevypadá, elektromotory jsou ekologické svinstvo nejhrubšího rázu a stále prakticky špatně použitelné (nejrychlejší nabití Tesly je 70 minut)
http://www.kurzy.cz/komodity/ropa-brent-graf-... ... je to dokonce ještě více než o dvacet %
Souhlas, ta doba zvratu se opravdu blíží, bohužel ale tak pomalým tempem že zatím ještě nic nenaznačuje zásadnější změny. Pokud nepřijde nějaká revoluce tak si ještě docela počkáme
At prijde co prijde, tak levne jako je pohon ropnymi produkty to uz ani zdaleka nebude, takze 80% dnesnich motoristu stejne prejde na socialni hromadnou dopravu.
Myslím si že základní chybou u tohodle výtvoru je zadní náhon, který už z principu nedovoluje intenzívní rekupraci. Že je něco s trakcí špatně naznačuje i zmíněné použití aktivního diferenciálu, protože kvůli přenosu pouhých 15 kW výkonu by ho tam asi nedávali. Tvrzení o efektivním zužitkování energie v tomto kontextu jen vyvolává úsměv. Jinak co se týká technických údajů tak hmotnost s akumulátory známe. Konstruktéři se tím nijak netají, stačí k váze auta bez aku přičíst 85 kg.V každém případě vyhodit 10 miliónů euro za tohle mi přijde jako dobrý úlet i v německých podmínkách. Možná že i tam za to někoho časem ještě zavřoupodrobnější popis je třeba tadyhttp://www.golem.de/news/visio-m-kleines-elek... ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.