Koncept Vision.M je studentský projekt lehkého elektromobilu

Studenti Technické univerzity v Mnichově představují na show eCar Tec 2014, která nyní probíhá právě v Mcnihově, projekt cenově dostupného a efektivního elektromobilu blízké budoucnosti. S projektem pomohla jak vláda (dotací přes 7 milionů eur), tak i další investoři. Dohromady vývoj spolykal přes deset milionů eur.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uhlíková vlákna se pomalu stávají masovou záležitostí. Projekt Visio.M má
karbonový monokok a okna z lehkého plastu

Ale nechme stranou peníze. Studenti ve spolupráci s BMW a Daimlerem (ano, dva úhlavní rivalové spojili síly) připravili elektromobil, který má nabídnout efektivní a hlavně cenově dostupnou přepravu bez lokálních emisí. Auto je velmi lehké a díky tomu má malé akumulátory. Přesto je jeho dynamika na městský provoz dostačující.

Elektromobily | Názory

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Koncept Visio.M má celokarbonový monokok, plastová okna a některé panely karoserie z tvrzeného plastu. Výsledkem je hmotnost bez akumulátorů pouhých 450 kg (hmotnost s bateriemi neznáme). Pohon obstarává elektromotor o výkonu 15 kW (20 koní), maximální rychlost vozidla je 120 km/h. Dojezd na plně nabitý 13,5kWh akumulátor má dosahovat až 160 km. Nabíjení prý trvá tři až čtyři hodiny pomocí běžně dostupné zásuvky.

Dojezd má prodlužovat i promyšlený systém regenerace, který sbírá energii ze zadního diferenciálu. Ten umí nejen rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola a fakticky tedy fungovat jako samosvor, ale prý zužitkovává zbytkovou energii mnohem efektivněji a zároveň zlepšuje jízdní vlastnosti a ovladatelnost.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Vůz dostal i značky, což znamená, že je schválený pro silniční provoz. Zkouškami Euro NCAP sice neprošel, ale konstruktéři prý kladli důraz i na pasivní a aktivní bezpečnost. Elektromobil Visio.M je i poměrně aerodynamicky efektivní. Součinitel odporu vzduchu cd=0,24 a i použité pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 115/70 R16 sníží jízdní odpory. Projekt je nicméně bez šance na sériovou výrobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 35 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků