Koncept Vision.M je studentský projekt lehkého elektromobilu

Studenti Technické univerzity v Mnichově představují na show eCar Tec 2014, která nyní probíhá právě v Mcnihově, projekt cenově dostupného a efektivního elektromobilu blízké budoucnosti. S projektem pomohla jak vláda (dotací přes 7 milionů eur), tak i další investoři. Dohromady vývoj spolykal přes deset milionů eur.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uhlíková vlákna se pomalu stávají masovou záležitostí. Projekt Visio.M má
karbonový monokok a okna z lehkého plastu

Ale nechme stranou peníze. Studenti ve spolupráci s BMW a Daimlerem (ano, dva úhlavní rivalové spojili síly) připravili elektromobil, který má nabídnout efektivní a hlavně cenově dostupnou přepravu bez lokálních emisí. Auto je velmi lehké a díky tomu má malé akumulátory. Přesto je jeho dynamika na městský provoz dostačující.

Elektromobily | Názory

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Koncept Visio.M má celokarbonový monokok, plastová okna a některé panely karoserie z tvrzeného plastu. Výsledkem je hmotnost bez akumulátorů pouhých 450 kg (hmotnost s bateriemi neznáme). Pohon obstarává elektromotor o výkonu 15 kW (20 koní), maximální rychlost vozidla je 120 km/h. Dojezd na plně nabitý 13,5kWh akumulátor má dosahovat až 160 km. Nabíjení prý trvá tři až čtyři hodiny pomocí běžně dostupné zásuvky.

Dojezd má prodlužovat i promyšlený systém regenerace, který sbírá energii ze zadního diferenciálu. Ten umí nejen rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola a fakticky tedy fungovat jako samosvor, ale prý zužitkovává zbytkovou energii mnohem efektivněji a zároveň zlepšuje jízdní vlastnosti a ovladatelnost.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Vůz dostal i značky, což znamená, že je schválený pro silniční provoz. Zkouškami Euro NCAP sice neprošel, ale konstruktéři prý kladli důraz i na pasivní a aktivní bezpečnost. Elektromobil Visio.M je i poměrně aerodynamicky efektivní. Součinitel odporu vzduchu cd=0,24 a i použité pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 115/70 R16 sníží jízdní odpory. Projekt je nicméně bez šance na sériovou výrobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 143 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2006
Stav: 106 678 km
Cena: 185 000 Kč
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 150 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků