Koncept Vision.M je studentský projekt lehkého elektromobilu

Studenti Technické univerzity v Mnichově představují na show eCar Tec 2014, která nyní probíhá právě v Mcnihově, projekt cenově dostupného a efektivního elektromobilu blízké budoucnosti. S projektem pomohla jak vláda (dotací přes 7 milionů eur), tak i další investoři. Dohromady vývoj spolykal přes deset milionů eur.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uhlíková vlákna se pomalu stávají masovou záležitostí. Projekt Visio.M má
karbonový monokok a okna z lehkého plastu

Ale nechme stranou peníze. Studenti ve spolupráci s BMW a Daimlerem (ano, dva úhlavní rivalové spojili síly) připravili elektromobil, který má nabídnout efektivní a hlavně cenově dostupnou přepravu bez lokálních emisí. Auto je velmi lehké a díky tomu má malé akumulátory. Přesto je jeho dynamika na městský provoz dostačující.

Elektromobily | Názory

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Koncept Visio.M má celokarbonový monokok, plastová okna a některé panely karoserie z tvrzeného plastu. Výsledkem je hmotnost bez akumulátorů pouhých 450 kg (hmotnost s bateriemi neznáme). Pohon obstarává elektromotor o výkonu 15 kW (20 koní), maximální rychlost vozidla je 120 km/h. Dojezd na plně nabitý 13,5kWh akumulátor má dosahovat až 160 km. Nabíjení prý trvá tři až čtyři hodiny pomocí běžně dostupné zásuvky.

Dojezd má prodlužovat i promyšlený systém regenerace, který sbírá energii ze zadního diferenciálu. Ten umí nejen rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola a fakticky tedy fungovat jako samosvor, ale prý zužitkovává zbytkovou energii mnohem efektivněji a zároveň zlepšuje jízdní vlastnosti a ovladatelnost.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Vůz dostal i značky, což znamená, že je schválený pro silniční provoz. Zkouškami Euro NCAP sice neprošel, ale konstruktéři prý kladli důraz i na pasivní a aktivní bezpečnost. Elektromobil Visio.M je i poměrně aerodynamicky efektivní. Součinitel odporu vzduchu cd=0,24 a i použité pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 115/70 R16 sníží jízdní odpory. Projekt je nicméně bez šance na sériovou výrobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků