Koncept Vision.M je studentský projekt lehkého elektromobilu

Studenti Technické univerzity v Mnichově představují na show eCar Tec 2014, která nyní probíhá právě v Mcnihově, projekt cenově dostupného a efektivního elektromobilu blízké budoucnosti. S projektem pomohla jak vláda (dotací přes 7 milionů eur), tak i další investoři. Dohromady vývoj spolykal přes deset milionů eur.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Uhlíková vlákna se pomalu stávají masovou záležitostí. Projekt Visio.M má
karbonový monokok a okna z lehkého plastu

Ale nechme stranou peníze. Studenti ve spolupráci s BMW a Daimlerem (ano, dva úhlavní rivalové spojili síly) připravili elektromobil, který má nabídnout efektivní a hlavně cenově dostupnou přepravu bez lokálních emisí. Auto je velmi lehké a díky tomu má malé akumulátory. Přesto je jeho dynamika na městský provoz dostačující.

Elektromobily | Názory

INFORMS: Elektromobil s dojezdem přes 160 km nepotřebujete

Koncept Visio.M má celokarbonový monokok, plastová okna a některé panely karoserie z tvrzeného plastu. Výsledkem je hmotnost bez akumulátorů pouhých 450 kg (hmotnost s bateriemi neznáme). Pohon obstarává elektromotor o výkonu 15 kW (20 koní), maximální rychlost vozidla je 120 km/h. Dojezd na plně nabitý 13,5kWh akumulátor má dosahovat až 160 km. Nabíjení prý trvá tři až čtyři hodiny pomocí běžně dostupné zásuvky.

Dojezd má prodlužovat i promyšlený systém regenerace, který sbírá energii ze zadního diferenciálu. Ten umí nejen rozdělovat točivý moment na jednotlivá kola a fakticky tedy fungovat jako samosvor, ale prý zužitkovává zbytkovou energii mnohem efektivněji a zároveň zlepšuje jízdní vlastnosti a ovladatelnost.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Vůz dostal i značky, což znamená, že je schválený pro silniční provoz. Zkouškami Euro NCAP sice neprošel, ale konstruktéři prý kladli důraz i na pasivní a aktivní bezpečnost. Elektromobil Visio.M je i poměrně aerodynamicky efektivní. Součinitel odporu vzduchu cd=0,24 a i použité pneumatiky s nízkým valivým odporem o rozměru 115/70 R16 sníží jízdní odpory. Projekt je nicméně bez šance na sériovou výrobu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek