Koncept Mission E naznačuje elektrickou budoucnost Porsche

22 komentářů

Vana666
15. září • 6:44

Jestli je vysněná elektrická budoucnost Porsche auto s dojezdem pouhých 500 km (a to jestli vůbec..) tak to teda moc smělé plány nemají

Fantomas
15. září • 9:01

Já se jim nedivím. Zatím žádný konstruktér nepřišel na to jak to udělat, aby tunová baterie na čtyřech kolech se sedačkou nahoře vypadala jako osobní auto. A ještě k tomu sportovně.

Vana666
15. září • 11:13

Jasně, to ale mluvíš o přítomnosti. Budoucnost by snad měla vypadat trochu líp, ne ?

Fantomas
15. září • 12:13

No je fakt, že k tomu konceptu "taktně" zamlčeli údaje o baterii.
Takže spíš než koncept je to jen taková hra s konkurenty.

E.Klein
15. září • 1:25

Proč autor píše o 911 nechápu, tohle je zjevně spíše nová panamera.

E.Klein
15. září • 1:24

Je to sice hezké, ale jen koncept. Moc se automobilkám do elektriky nechce. Až tohle bude sériovka, tak Tesla bude zase jinde, o ceně ani nemluvě.

adsf
14. září • 23:01

Tak tohle je asi první Porsche, které se mi líbí.

Art Vandelay
14. září • 23:11

Nemci zvladaju proporcie auta, detaily, interier, vydarene Porsche, to sa musi uznat, len ta predna cast mi az tak nesedi.

Art Vandelay
14. září • 22:14

Wow, za 15 minut auto dobite na 80%, Tesla to da za 40 minut, tak to som zvedavy co Porsche vymyslelo. Budu to asi uplne ine baterie nez ma Tesla, cize asi poriadne drahe, som zvedavy na detaily...

Karel
15. září • 8:32

Při dvojnásobném napětí může mít baterie pro stejný výkon poloviční kapacitu v Ah (ampérhodinách). Dříve se nabije, ale příkon pro nabíjení musí být, kvůli napětí, vyšší.

Pajda
15. září • 10:56

Bože další expert...Pokud bude mít baterie 80kWh, tak pro dobití 0-80% za 15min potřebujete nabíjecí proud článku 4C (kde C je proud odpovídající násobku kapacity v Ah). Tzn. rychlost nabíjení je zcela nezávislá na napětí článku, resp. celé baterie!!!!Nabíjecí příkon celé baterie bude samozřejmě pak také vždy stejný a to 320kW. Jediné co se bude lišit, že při 800V budete tlačit vodiči "jen" 400A (400A mimochodem neumí ani současný Tesla SC, nicméně je to dnes už uspokojivě řešitelné), nebo pak 400V*800A.

BlackRider
24. září • 16:52

No ty ses do toho taky hezky zamotal :).
Pokud ma baterie 80kWh, tak kolik ma Ah? :)))

Vana666
15. září • 11:23

Pajda: je fuk jakou má baterka kapacitu, jestli 80kWh nebo libovolně jinak. Pro patnáctiminutové nabíjení 0-80% potřebuješ nabíjecí proud vždycky 3,2 C (plus rezervu na ztráty)Pro 80kWh baterku pak vychází nabíjecí příkon 256 kW (+ opět rezerva na ztráty)

Pajda
15. září • 14:38

Jo to jsem bral jako samozřejmost... Jinak většina chemií jde nabíjet plným proudem, tedy v CC režimu pouze do těch 80%, proto se tato hodnota také uvádí. Takže nabíjením 1C není možné nabít článek na 100% za 1hod, ale nejdřív za cca 1:20h. Proto potřebuješ těch "plných" 4C na nabití 80% za 15min.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
15. září • 19:46

Aha, to je pak trochu guláš v názvosloví

Pajda
15. září • 22:38

No spíše bych to formuloval tak, že elektrochemické zdroje energie jsou pěkný ku... To počítání C-ček totiž všude jinde "normálně" funguje, typický příklad jsou kondenzátory. Dokonce i u Li-Ion je to chemie od chemie. To co používají automobilky jako NCA, NMC, LMO/LNO se chová jak jsem popsal výše, tedy v závěrečné fázi CV se ještě dolívá do článku až 20% jeho kapacity. Ale třeba LiFePO4 se zase blíží spíše tomu ideálnímu zdroji, kde v té závěrečné fázi CV se do baterky dostane jen cca 5% kapacity a kvůli tomu to nemá cenu držet další půl hodinu na nabíječce.

adsf
14. září • 23:06

Mimochodem vidím na těch fotkách konektor CCS2, nicméně současné nabíječky s tímto konektorem mají max. 400 V, takže by museli postavit síť zcela nových nabíječek.

Vana666
15. září • 6:59

Kromě napětí může být problém i v příkonu, taková nabíječka bude jen pro jediné auto potřebovat cca 0,5 MW. Jen kvůli pár kusů Porsche to asi nebude nikdo budovat a pokud by se takový systém měl rozšířit i pro další značky, zhroutí se rozvodná síť

Fantomas
15. září • 8:41

Prostě každá elektrárna bude mít u brány nabíjecí konektor pro Porsche :-)

adsf
15. září • 8:19

Tak konektor CCS2 (Combo) je univerzální a mají ho ve svých autech všechny Německé automobilky, takže by se určitě nemusely stavět pro každou značku nové nabíječky.

Vana666
15. září • 11:41

Jestli na těch automatech jde snadno nastavit dvojnásobné napětí tak samozřejmě nové stavět nemusíš. Ale moc tomu nevěřím

adsf
14. září • 23:01

Nebo spíš jen marketingové kecy ;-)

Doporučujeme

Články odjinud