Jestli je vysněná elektrická budoucnost Porsche auto s dojezdem pouhých 500 km (a to jestli vůbec..) tak to teda moc smělé plány nemají
Já se jim nedivím. Zatím žádný konstruktér nepřišel na to jak to udělat, aby tunová baterie na čtyřech kolech se sedačkou nahoře vypadala jako osobní auto. A ještě k tomu sportovně.
Jasně, to ale mluvíš o přítomnosti. Budoucnost by snad měla vypadat trochu líp, ne ?
No je fakt, že k tomu konceptu "taktně" zamlčeli údaje o baterii.Takže spíš než koncept je to jen taková hra s konkurenty.
Proč autor píše o 911 nechápu, tohle je zjevně spíše nová panamera.
Je to sice hezké, ale jen koncept. Moc se automobilkám do elektriky nechce. Až tohle bude sériovka, tak Tesla bude zase jinde, o ceně ani nemluvě.
Tak tohle je asi první Porsche, které se mi líbí.
Nemci zvladaju proporcie auta, detaily, interier, vydarene Porsche, to sa musi uznat, len ta predna cast mi az tak nesedi.
Wow, za 15 minut auto dobite na 80%, Tesla to da za 40 minut, tak to som zvedavy co Porsche vymyslelo. Budu to asi uplne ine baterie nez ma Tesla, cize asi poriadne drahe, som zvedavy na detaily...
Při dvojnásobném napětí může mít baterie pro stejný výkon poloviční kapacitu v Ah (ampérhodinách). Dříve se nabije, ale příkon pro nabíjení musí být, kvůli napětí, vyšší.
Bože další expert...Pokud bude mít baterie 80kWh, tak pro dobití 0-80% za 15min potřebujete nabíjecí proud článku 4C (kde C je proud odpovídající násobku kapacity v Ah). Tzn. rychlost nabíjení je zcela nezávislá na napětí článku, resp. celé baterie!!!!Nabíjecí příkon celé baterie bude samozřejmě pak také vždy stejný a to 320kW. Jediné co se bude lišit, že při 800V budete tlačit vodiči "jen" 400A (400A mimochodem neumí ani současný Tesla SC, nicméně je to dnes už uspokojivě řešitelné), nebo pak 400V*800A.
No ty ses do toho taky hezky zamotal :).Pokud ma baterie 80kWh, tak kolik ma Ah? :)))
Pajda: je fuk jakou má baterka kapacitu, jestli 80kWh nebo libovolně jinak. Pro patnáctiminutové nabíjení 0-80% potřebuješ nabíjecí proud vždycky 3,2 C (plus rezervu na ztráty)Pro 80kWh baterku pak vychází nabíjecí příkon 256 kW (+ opět rezerva na ztráty)
Jo to jsem bral jako samozřejmost... Jinak většina chemií jde nabíjet plným proudem, tedy v CC režimu pouze do těch 80%, proto se tato hodnota také uvádí. Takže nabíjením 1C není možné nabít článek na 100% za 1hod, ale nejdřív za cca 1:20h. Proto potřebuješ těch "plných" 4C na nabití 80% za 15min.
Aha, to je pak trochu guláš v názvosloví
No spíše bych to formuloval tak, že elektrochemické zdroje energie jsou pěkný ku... To počítání C-ček totiž všude jinde "normálně" funguje, typický příklad jsou kondenzátory. Dokonce i u Li-Ion je to chemie od chemie. To co používají automobilky jako NCA, NMC, LMO/LNO se chová jak jsem popsal výše, tedy v závěrečné fázi CV se ještě dolívá do článku až 20% jeho kapacity. Ale třeba LiFePO4 se zase blíží spíše tomu ideálnímu zdroji, kde v té závěrečné fázi CV se do baterky dostane jen cca 5% kapacity a kvůli tomu to nemá cenu držet další půl hodinu na nabíječce.
Mimochodem vidím na těch fotkách konektor CCS2, nicméně současné nabíječky s tímto konektorem mají max. 400 V, takže by museli postavit síť zcela nových nabíječek.
Kromě napětí může být problém i v příkonu, taková nabíječka bude jen pro jediné auto potřebovat cca 0,5 MW. Jen kvůli pár kusů Porsche to asi nebude nikdo budovat a pokud by se takový systém měl rozšířit i pro další značky, zhroutí se rozvodná síť
Prostě každá elektrárna bude mít u brány nabíjecí konektor pro Porsche :-)
Tak konektor CCS2 (Combo) je univerzální a mají ho ve svých autech všechny Německé automobilky, takže by se určitě nemusely stavět pro každou značku nové nabíječky.
Jestli na těch automatech jde snadno nastavit dvojnásobné napětí tak samozřejmě nové stavět nemusíš. Ale moc tomu nevěřím
Nebo spíš jen marketingové kecy ;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.