Studie Mercedes-Benz IAA zkoumá možnosti snižování aerodynamického odporu. Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar. Vzadu se například vysune deflektor (až o 390 mm), kola změní podobu z pětipaprskových na ploché. Mercedes uvádí, že výsledkem je snížení koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,25 na 0,19. Studii IAA pohání plug-in hybridní agregát s celkovým výkonem 205 kW (279 k). Na elektřinu ujede vůz maximálně 32 km, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Ačkoliv nízká silueta tomu nenasvědčuje, jedná se o čtyřdveřové auto. Naději na brzkou sériovou výrobu Mercedes IAA nemá, je to opravdu koncept. Nejrůznější funkce palubní elektroniky je možné ovládat gesty. | Zdroj: Mercedes Benz | Zdroj: Mercedes Benz | Zdroj: Mercedes Benz | Zdroj: Mercedes Benz | Zdroj: Mercedes Benz | Zdroj: Mercedes Benz | Zdroj: Mercedes Benz | Zdroj: Mercedes Benz 17 Fotogalerie Koncept Mercedes-Benz IAA přichází s aktivní aerodynamikou Jiří Červenka 15. září 2015 • 7:58 Kapitoly článku: Mercedes-Benz IAA Fotogalerie: Mercedes-Benz IAA Předchozí Na začátek Mercedes-Benz Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG. Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926. Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV Zahájit diskuzi AutoRevue.cz VideoPremiéryMercedes-BenzKonceptHatchbackyFascinaceFrankfurt 2015Nespecifikovaný motorNejvětší nepřítelAeroKonMercedesŽhavá novinkaAktivní aerodynamikaIAA