Studie Mercedes-Benz IAA zkoumá možnosti snižování aerodynamického odporu.

Studie Mercedes-Benz IAA zkoumá možnosti snižování aerodynamického odporu.

Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar.

Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar.

Vzadu se například vysune deflektor (až o 390 mm), kola změní podobu z pětipaprskových na ploché.

Vzadu se například vysune deflektor (až o 390 mm), kola změní podobu z pětipaprskových na ploché.

Mercedes uvádí, že výsledkem je snížení koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,25 na 0,19.

Mercedes uvádí, že výsledkem je snížení koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,25 na 0,19.

Studii IAA pohání plug-in hybridní agregát s celkovým výkonem 205 kW (279 k).

Studii IAA pohání plug-in hybridní agregát s celkovým výkonem 205 kW (279 k).

Na elektřinu ujede vůz maximálně 32 km, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Na elektřinu ujede vůz maximálně 32 km, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Ačkoliv nízká silueta tomu nenasvědčuje, jedná se o čtyřdveřové auto.

Ačkoliv nízká silueta tomu nenasvědčuje, jedná se o čtyřdveřové auto.

Naději na brzkou sériovou výrobu Mercedes IAA nemá, je to opravdu koncept.

Naději na brzkou sériovou výrobu Mercedes IAA nemá, je to opravdu koncept.

Nejrůznější funkce palubní elektroniky je možné ovládat gesty.

Nejrůznější funkce palubní elektroniky je možné ovládat gesty.

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

 Zdroj: Mercedes Benz

| Zdroj: Mercedes Benz

Klíčem je aktivní aerodynamika – v rychlostech nad 80 km/h auto změní svůj vzhled i tvar.
Vzadu se například vysune deflektor (až o 390 mm), kola změní podobu z pětipaprskových na ploché.
Mercedes uvádí, že výsledkem je snížení koeficientu aerodynamického odporu Cd z 0,25 na 0,19.
Studii IAA pohání plug-in hybridní agregát s celkovým výkonem 205 kW (279 k).
17
Fotogalerie

Koncept Mercedes-Benz IAA přichází s aktivní aerodynamikou

Kapitoly článku:


mercedes iaa (10).jpgmercedes iaa (11).jpgmercedes iaa (12).jpgmercedes iaa (13).jpgmercedes iaa (15).jpgmercedes iaa (16).jpgmercedes iaa (17).jpgmercedes iaa (2).jpgmercedes iaa (3).jpgmercedes iaa (4).jpgmercedes iaa (6).jpgmercedes iaa (7).jpgmercedes iaa (8).jpgmercedes iaa (9).jpg

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud