Koncept Mercedes-Benz A v Praze: téměř vybroušený diamant

Do Prahy dorazil na pár dní koncept Mercedes-Benz A. Představil ho Natanael Sijanta, produktový manažer skupiny kompaktních vozidel. A začal hodně „netradičně“.
Klepněte pro větší obrázek
Nové "áčko" by mělo změnit vnímání značky s trojcípou hvězdou a přilákat mladší, sportovněji založené zákazníky.

Takže co zbude? napadlo v tu chvíli asi leckoho, kdo se prezentace zúčastnil. Natanael Sijanta odpověděl na nevyřčenou otázku vzápětí. „To už ale s výčtem toho, co se bude ještě měnit, končím. Snad jen ještě, že koncept je čtyřmístný, sériové provedení bude ale pětimístné.“

Koncept Mercedes-Benz A zažil svoji premiéru před půl rokem na autosalonu v Šanghaji, tu evropskou nedávno ve Frankfurtu. Třídveřový hatchback přijel na předváděcí akci do Prahy z podobné v Moskvě. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle auto má hodně silné linie, odvážný design. Usednou do něj i šedesátníci?

Na otázku AutoRevue, jak dlouho trvala stavba konceptu, Sijanta odpověděl: „Asi vás překvapím, pouze jeden rok. Projekt ale začal už v čase, kdy jsem uvedli na trh stávající generaci Mercedesu-Benz A. Vývoj trval kolem čtyř pěti let. Ale tak je to vždycky. Sotva jeden model uvedete na trh, na dalším začnete pracovat. Na tomto konceptu budeme pracovat ještě rok, máme ještě dvanáct měsíců na to, abychom ho vyladili.“

Nový Mercedes-Benz A
 

Má novou platformu s poháněnými předními koly. Tu bude sdílet s dalšími čtyřmi členy nové skupiny kompaktních vozidel - vedle nové třídy B ještě s třemi dalšími variantami. Bude mít nový dvoulitrový benzinový motor (155 kW) s turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva. Sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka je také nová.  

A proč vlastně jednoprostorový vůz nahradí klasický hatchback? Proč nový Mercedes A končí se sendvičovou platformou?

„Hledáme nové zákazníky,“ řekl Natanael Sijanta. „Přiznávám, mladší zákazníky. A musím říci, že jsem u mladých třeba na autosalonu ve Frankfurtu vyvolali velký zájem. Obdivovali jaké má vůz silné, výrazné linie.“

A dodal: „V segmentu A a B jsme vcelku úspěšní. Ale když použiji sportovní terminologii, tak jsme byli vždy spíše hráčem na levém nebo pravém křídle. My ale chceme hrát uprostřed. Nyní se po celém světě prodává 34 milionů aut. Podle prognóz se tolik aut bude v roce 2020 vyrábět jen v segmentu A a B. To nechceme propásnout. Proto přicházíme s tímto autem, které bude mít premiéru příští rok.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V připravovaném „áčku“ nebudou chybět komunikační a bezpečnostní systémy, které dnes mají mercedesy vyšších kategorií.
Klepněte pro větší obrázek
Do Prahy dorazil z Moskvy tento ocelově šedý vůz. Byl pojištěný na 2 miliony eur.  
 
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků