Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Mazda je vlastně jediná automobilka, která u motoru s rotačním pístem zůstala. Technici automobilky se stále snaží eliminovat konstrukční nedostatky Wankelovy koncepce.
Seznam kapitol
  1. Mazda RX-Vision Concept
  2. Fotogalerie: Mazda RX-Vision Concept

Naděje. To je slovo, které si teď mohou opakovat všichni fanoušci neobvyklé koncepce spalovacího motoru s rotačním pístem, který vymyslel v 50. letech německý konstruktér Felix Wankel. Mazda koncepci motoru Wankel přijala za svou a použila ji do svých prvních sportovních aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept RX-Vision má sice novou generaci motoru Wankel, ale technické detaily ještě neznáme. Do dvou let se ale možná dočkáme funkčního prototypu

Když se začaly ukazovat konstrukční nevýhody motoru Wankel, konkurence od něj začala ustupovat. Mazda jako jediná automobilka na světě vydržela, co to šlo, až emisní předpisy a klesající poptávka rotační motor pohřbily definitivně. Poslední Mazda RX-8 byla vyrobena v červnu 2012.

Retro | Mazda | Sportovní auta | Fascinace | Kupé

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Mazda ale pokračovala ve vývoji a nový koncept RX-Vision, který se právě ukázal na autosalonu v Tokiu, dává právě fanouškům naději, že by se mohl Wankel vrátit. Nová generace motoru se jmenuje Skyactiv-R, ale technická data Mazda ještě nezveřejnila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda je vlastně jediná automobilka, která u motoru s rotačním pístem zůstala. Technici automobilky se stále snaží eliminovat konstrukční nedostatky Wankelovy koncepce

Jsou známé možnosti, jak motor využít jako generátor pro hybrid a dokonce existují prototypy fungující na vodík. Určitě se postupně dozvíme více technických detailů, Mazda má v plánu do roku 2017 představit funkční předsériové auto.

Samotný koncept Mazda RX-Vision se opět drží principu KODO a pokud jde o konstrukci, je to klasické sportovní kupé s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Za pozornost stojí i velmi jednoduchý interiér a nízká příď. Mazda neslibuje sériovou výrobu, ale inženýři automobilky by rádi takové auto dotáhli až do konce.

Následující kapitola
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2006
Stav: 152 556 km
Cena: 80 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 109 941 km
Cena: 149 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 114 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků