Koncept Mazda RX-Vision dostal nový motor Wankel Skyactiv-R

Mazda je vlastně jediná automobilka, která u motoru s rotačním pístem zůstala. Technici automobilky se stále snaží eliminovat konstrukční nedostatky Wankelovy koncepce.
Seznam kapitol
  1. Mazda RX-Vision Concept
  2. Fotogalerie: Mazda RX-Vision Concept

Naděje. To je slovo, které si teď mohou opakovat všichni fanoušci neobvyklé koncepce spalovacího motoru s rotačním pístem, který vymyslel v 50. letech německý konstruktér Felix Wankel. Mazda koncepci motoru Wankel přijala za svou a použila ji do svých prvních sportovních aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept RX-Vision má sice novou generaci motoru Wankel, ale technické detaily ještě neznáme. Do dvou let se ale možná dočkáme funkčního prototypu

Když se začaly ukazovat konstrukční nevýhody motoru Wankel, konkurence od něj začala ustupovat. Mazda jako jediná automobilka na světě vydržela, co to šlo, až emisní předpisy a klesající poptávka rotační motor pohřbily definitivně. Poslední Mazda RX-8 byla vyrobena v červnu 2012.

Retro | Sportovní auta | Fascinace | Kupé | Mazda

Mazda RX-7 FC (1985-1991): S Wankelem proti Porsche

Mazda ale pokračovala ve vývoji a nový koncept RX-Vision, který se právě ukázal na autosalonu v Tokiu, dává právě fanouškům naději, že by se mohl Wankel vrátit. Nová generace motoru se jmenuje Skyactiv-R, ale technická data Mazda ještě nezveřejnila.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda je vlastně jediná automobilka, která u motoru s rotačním pístem zůstala. Technici automobilky se stále snaží eliminovat konstrukční nedostatky Wankelovy koncepce

Jsou známé možnosti, jak motor využít jako generátor pro hybrid a dokonce existují prototypy fungující na vodík. Určitě se postupně dozvíme více technických detailů, Mazda má v plánu do roku 2017 představit funkční předsériové auto.

Samotný koncept Mazda RX-Vision se opět drží principu KODO a pokud jde o konstrukci, je to klasické sportovní kupé s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Za pozornost stojí i velmi jednoduchý interiér a nízká příď. Mazda neslibuje sériovou výrobu, ale inženýři automobilky by rádi takové auto dotáhli až do konce.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mazda RX-Vision Concept
  2. Fotogalerie: Mazda RX-Vision Concept
Mazda 3 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 119 196 km
Cena: 170 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 120 530 km
Cena: 185 000 Kč
Mazda CX 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 173 299 km
Cena: 145 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků