Koncept Lexus LF-C2 oslnil na autosalonu v Los Angeles

Krásné slunečné počasí, teplo a silnice plné zatáček skvěle doplňují nový koncept Lexus LF-C2, jenž se ve světové premiéře představil na Auto Show 2014 v Los Angeles. 

Koncepční model LF-C2 je designovou studií roadsteru v uspořádání 2+2, jenž zkoumá klíčové stylistické motivy připravované pro budoucí modely značky Lexus se smělejším stylistickým ztvárněním. LF-C2 je současně konceptem luxusního vozu kategorie Grand Touring, jenž čerpá z nadšení pro řízení. 

„Koncept LF-C2 ukazuje, co máme v zásobě pro budoucí designové směřování značky,“ uvedl Jeff Bracken, viceprezident a generální manažer skupiny Lexus US. „Tímto konceptem ukazujeme zákazníkům z celého světa odhodlání značky Lexus nabízet design plný emocí, ale i naše zaujetí pro výjimečný požitek z jízdy.“

Koncept LF-C2 přináší stylisticky propracované uspořádání 2+2 a vychází z myšlenky čistého a jednoduchého sportovního kupé. Díky jeho otevřené konstrukci si celá posádka může vychutnat vítr ve vlasech a současně si užít výkonový potenciál vozu na oblíbených silnicích plných zatáček. Coby koncept roadsteru nemá LF-C2 žádnou střechu zakrývající kabinu. 

Vnější stylizace LF-C2 čerpá ze vzájemného působení nejrůznějších povrchů a typů světla. Návrháři pracovali s hranami, rovnými plochami i oblouky, díky nimž může LF-C2 vyjadřovat odlišný charakter v závislosti na úhlu pohledu a typu osvětlení. Výsledkem tohoto cíle v kombinaci s vícefázovým procesem lakování Lexus je pozoruhodná a pokroková interpretace otevřeného luxusního vozu kategorie GT.

Zářivý zlatavě žlutý odstín je výsledkem vícefázového procesu nanášení laku. První vrstvou je základní barva, po němž následuje stříbrný čirý lak a poté žlutý odstín, jenž díky odrazům stříbrné vytváří jiskrně zářivý lesk. Nakonec se nanáší vrchní lak. 

„Instinktivně nás přitahovaly a inspirovaly věci, které zachycují krásu světla,“ uvedl Yasuo Kajino, hlavní návrhář konceptu LF-C2 z divize designu značky Lexus. „Když něco postavíte do správného světla, lidé na to nahlížejí zcela novým způsobem.“

Přední partie konceptu LF-C2 jsou zdůrazněny zkušební stylizací již charakteristické masky chladiče Lexus ve tvaru vřetene. Maska chladiče tohoto konceptu staví na motivu čistě proplétaného rastru, jenž je příkladem mistrného řemeslného zpracování značky Lexus a při pohledu z různých úhlů a za různého osvětlení mění svůj vzhled. Maska je posazena mezi trojúhelníkové LED světlomety, typické pro sportovní modely značky Lexus, a stylová směrová světla, od nichž ubíhá charakteristická křivka LF-C2. 

Tato charakteristická křivka se táhne podél celé šípovité karoserie a končí u zkráceného víka zavazadelníku. Průduchy v předním nárazníku přivádějí chladný vzduch k brzdám a pomáhají k lepšímu proudění vzduchu pod vozem v zájmu stabilizace přední části vozu za vysokých rychlostí jízdy.
 
Boční profil konceptu LF-C2 odhaluje výraznou křivku vedenou od aerodynamického žebra předního nárazníku po strmě zahnutý A-sloupek kabiny. Malé průduchy v bočních prazích směřují vzduch k zadním brzdám a dále k zadním difuzorům ve tvaru lamel. Zadní partie konceptu LF-C2 zdůrazňují koncová světla ve tvaru písmene L, čtveřice chromových koncovek výfuku a nápadný zadní difuzor nového tvaru. Pevný postoj koncepčního modelu stvrzují 20" litá kola s pěticí paprsků. 

Uvnitř pak LF-C2 potěší pasažéry luxusní a prostornou kabinou, která dokonale ladí se sportovní elegancí vnějšku vozu. Exteriér prostupuje přímo do kabiny, neboť středová konzola vychází z víka zavazadelníku a ubíhá směrem kupředu přes celou kabinu až k přístrojové desce. 

Konstrukce přístrojové desky vyniká funkční jednoduchostí v podobě atraktivního, ale současně i jednoduchého přístrojového štítu, centrálního obrazového monitoru ovládaného sdruženým dotykovým ovladačem na středové konzole a tradičně pojatých analogových hodin nacházejících se mezi středovými výdechy ventilace. Volant obšitý kůží se silným věncem ukazuje, že toto je vůz pro řidiče, o čemž vypovídají i sedadla dokonale obepínající tělo. 

V interiéru LF-C2 se návrháři snažili vytvořit vyváženou atmosféru evokující výkon i jednoduchost v souladu s našimi hlavními smysly. Měkké kožené povrchy v bílém a šedém tónu doplňují LED světla ubíhající pod okny po celé délce interiéru.  Kabina konceptu LF-C2 umně spojuje nadšení z jízdy v atraktivním roadsteru pod širým nebem s nemalou dávkou pravého luxusu, typického pro tuto značku.
      
Specifikace konceptu LF-C2:

Délka
 4715 mm

Šířka 
1840 mm

Výška 
1385 mm

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 205 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků