Koncept Lexus LF-C2 oslnil na autosalonu v Los Angeles

Krásné slunečné počasí, teplo a silnice plné zatáček skvěle doplňují nový koncept Lexus LF-C2, jenž se ve světové premiéře představil na Auto Show 2014 v Los Angeles. 

Koncepční model LF-C2 je designovou studií roadsteru v uspořádání 2+2, jenž zkoumá klíčové stylistické motivy připravované pro budoucí modely značky Lexus se smělejším stylistickým ztvárněním. LF-C2 je současně konceptem luxusního vozu kategorie Grand Touring, jenž čerpá z nadšení pro řízení. 

„Koncept LF-C2 ukazuje, co máme v zásobě pro budoucí designové směřování značky,“ uvedl Jeff Bracken, viceprezident a generální manažer skupiny Lexus US. „Tímto konceptem ukazujeme zákazníkům z celého světa odhodlání značky Lexus nabízet design plný emocí, ale i naše zaujetí pro výjimečný požitek z jízdy.“

Koncept LF-C2 přináší stylisticky propracované uspořádání 2+2 a vychází z myšlenky čistého a jednoduchého sportovního kupé. Díky jeho otevřené konstrukci si celá posádka může vychutnat vítr ve vlasech a současně si užít výkonový potenciál vozu na oblíbených silnicích plných zatáček. Coby koncept roadsteru nemá LF-C2 žádnou střechu zakrývající kabinu. 

Vnější stylizace LF-C2 čerpá ze vzájemného působení nejrůznějších povrchů a typů světla. Návrháři pracovali s hranami, rovnými plochami i oblouky, díky nimž může LF-C2 vyjadřovat odlišný charakter v závislosti na úhlu pohledu a typu osvětlení. Výsledkem tohoto cíle v kombinaci s vícefázovým procesem lakování Lexus je pozoruhodná a pokroková interpretace otevřeného luxusního vozu kategorie GT.

Zářivý zlatavě žlutý odstín je výsledkem vícefázového procesu nanášení laku. První vrstvou je základní barva, po němž následuje stříbrný čirý lak a poté žlutý odstín, jenž díky odrazům stříbrné vytváří jiskrně zářivý lesk. Nakonec se nanáší vrchní lak. 

„Instinktivně nás přitahovaly a inspirovaly věci, které zachycují krásu světla,“ uvedl Yasuo Kajino, hlavní návrhář konceptu LF-C2 z divize designu značky Lexus. „Když něco postavíte do správného světla, lidé na to nahlížejí zcela novým způsobem.“

Přední partie konceptu LF-C2 jsou zdůrazněny zkušební stylizací již charakteristické masky chladiče Lexus ve tvaru vřetene. Maska chladiče tohoto konceptu staví na motivu čistě proplétaného rastru, jenž je příkladem mistrného řemeslného zpracování značky Lexus a při pohledu z různých úhlů a za různého osvětlení mění svůj vzhled. Maska je posazena mezi trojúhelníkové LED světlomety, typické pro sportovní modely značky Lexus, a stylová směrová světla, od nichž ubíhá charakteristická křivka LF-C2. 

Tato charakteristická křivka se táhne podél celé šípovité karoserie a končí u zkráceného víka zavazadelníku. Průduchy v předním nárazníku přivádějí chladný vzduch k brzdám a pomáhají k lepšímu proudění vzduchu pod vozem v zájmu stabilizace přední části vozu za vysokých rychlostí jízdy.
 
Boční profil konceptu LF-C2 odhaluje výraznou křivku vedenou od aerodynamického žebra předního nárazníku po strmě zahnutý A-sloupek kabiny. Malé průduchy v bočních prazích směřují vzduch k zadním brzdám a dále k zadním difuzorům ve tvaru lamel. Zadní partie konceptu LF-C2 zdůrazňují koncová světla ve tvaru písmene L, čtveřice chromových koncovek výfuku a nápadný zadní difuzor nového tvaru. Pevný postoj koncepčního modelu stvrzují 20" litá kola s pěticí paprsků. 

Uvnitř pak LF-C2 potěší pasažéry luxusní a prostornou kabinou, která dokonale ladí se sportovní elegancí vnějšku vozu. Exteriér prostupuje přímo do kabiny, neboť středová konzola vychází z víka zavazadelníku a ubíhá směrem kupředu přes celou kabinu až k přístrojové desce. 

Konstrukce přístrojové desky vyniká funkční jednoduchostí v podobě atraktivního, ale současně i jednoduchého přístrojového štítu, centrálního obrazového monitoru ovládaného sdruženým dotykovým ovladačem na středové konzole a tradičně pojatých analogových hodin nacházejících se mezi středovými výdechy ventilace. Volant obšitý kůží se silným věncem ukazuje, že toto je vůz pro řidiče, o čemž vypovídají i sedadla dokonale obepínající tělo. 

V interiéru LF-C2 se návrháři snažili vytvořit vyváženou atmosféru evokující výkon i jednoduchost v souladu s našimi hlavními smysly. Měkké kožené povrchy v bílém a šedém tónu doplňují LED světla ubíhající pod okny po celé délce interiéru.  Kabina konceptu LF-C2 umně spojuje nadšení z jízdy v atraktivním roadsteru pod širým nebem s nemalou dávkou pravého luxusu, typického pro tuto značku.
      
Specifikace konceptu LF-C2:

Délka
 4715 mm

Šířka 
1840 mm

Výška 
1385 mm

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 48 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků