Koncept Lexus LF-C2 oslnil na autosalonu v Los Angeles

Krásné slunečné počasí, teplo a silnice plné zatáček skvěle doplňují nový koncept Lexus LF-C2, jenž se ve světové premiéře představil na Auto Show 2014 v Los Angeles. 

Koncepční model LF-C2 je designovou studií roadsteru v uspořádání 2+2, jenž zkoumá klíčové stylistické motivy připravované pro budoucí modely značky Lexus se smělejším stylistickým ztvárněním. LF-C2 je současně konceptem luxusního vozu kategorie Grand Touring, jenž čerpá z nadšení pro řízení. 

„Koncept LF-C2 ukazuje, co máme v zásobě pro budoucí designové směřování značky,“ uvedl Jeff Bracken, viceprezident a generální manažer skupiny Lexus US. „Tímto konceptem ukazujeme zákazníkům z celého světa odhodlání značky Lexus nabízet design plný emocí, ale i naše zaujetí pro výjimečný požitek z jízdy.“

Koncept LF-C2 přináší stylisticky propracované uspořádání 2+2 a vychází z myšlenky čistého a jednoduchého sportovního kupé. Díky jeho otevřené konstrukci si celá posádka může vychutnat vítr ve vlasech a současně si užít výkonový potenciál vozu na oblíbených silnicích plných zatáček. Coby koncept roadsteru nemá LF-C2 žádnou střechu zakrývající kabinu. 

Vnější stylizace LF-C2 čerpá ze vzájemného působení nejrůznějších povrchů a typů světla. Návrháři pracovali s hranami, rovnými plochami i oblouky, díky nimž může LF-C2 vyjadřovat odlišný charakter v závislosti na úhlu pohledu a typu osvětlení. Výsledkem tohoto cíle v kombinaci s vícefázovým procesem lakování Lexus je pozoruhodná a pokroková interpretace otevřeného luxusního vozu kategorie GT.

Zářivý zlatavě žlutý odstín je výsledkem vícefázového procesu nanášení laku. První vrstvou je základní barva, po němž následuje stříbrný čirý lak a poté žlutý odstín, jenž díky odrazům stříbrné vytváří jiskrně zářivý lesk. Nakonec se nanáší vrchní lak. 

„Instinktivně nás přitahovaly a inspirovaly věci, které zachycují krásu světla,“ uvedl Yasuo Kajino, hlavní návrhář konceptu LF-C2 z divize designu značky Lexus. „Když něco postavíte do správného světla, lidé na to nahlížejí zcela novým způsobem.“

Přední partie konceptu LF-C2 jsou zdůrazněny zkušební stylizací již charakteristické masky chladiče Lexus ve tvaru vřetene. Maska chladiče tohoto konceptu staví na motivu čistě proplétaného rastru, jenž je příkladem mistrného řemeslného zpracování značky Lexus a při pohledu z různých úhlů a za různého osvětlení mění svůj vzhled. Maska je posazena mezi trojúhelníkové LED světlomety, typické pro sportovní modely značky Lexus, a stylová směrová světla, od nichž ubíhá charakteristická křivka LF-C2. 

Tato charakteristická křivka se táhne podél celé šípovité karoserie a končí u zkráceného víka zavazadelníku. Průduchy v předním nárazníku přivádějí chladný vzduch k brzdám a pomáhají k lepšímu proudění vzduchu pod vozem v zájmu stabilizace přední části vozu za vysokých rychlostí jízdy.
 
Boční profil konceptu LF-C2 odhaluje výraznou křivku vedenou od aerodynamického žebra předního nárazníku po strmě zahnutý A-sloupek kabiny. Malé průduchy v bočních prazích směřují vzduch k zadním brzdám a dále k zadním difuzorům ve tvaru lamel. Zadní partie konceptu LF-C2 zdůrazňují koncová světla ve tvaru písmene L, čtveřice chromových koncovek výfuku a nápadný zadní difuzor nového tvaru. Pevný postoj koncepčního modelu stvrzují 20" litá kola s pěticí paprsků. 

Uvnitř pak LF-C2 potěší pasažéry luxusní a prostornou kabinou, která dokonale ladí se sportovní elegancí vnějšku vozu. Exteriér prostupuje přímo do kabiny, neboť středová konzola vychází z víka zavazadelníku a ubíhá směrem kupředu přes celou kabinu až k přístrojové desce. 

Konstrukce přístrojové desky vyniká funkční jednoduchostí v podobě atraktivního, ale současně i jednoduchého přístrojového štítu, centrálního obrazového monitoru ovládaného sdruženým dotykovým ovladačem na středové konzole a tradičně pojatých analogových hodin nacházejících se mezi středovými výdechy ventilace. Volant obšitý kůží se silným věncem ukazuje, že toto je vůz pro řidiče, o čemž vypovídají i sedadla dokonale obepínající tělo. 

V interiéru LF-C2 se návrháři snažili vytvořit vyváženou atmosféru evokující výkon i jednoduchost v souladu s našimi hlavními smysly. Měkké kožené povrchy v bílém a šedém tónu doplňují LED světla ubíhající pod okny po celé délce interiéru.  Kabina konceptu LF-C2 umně spojuje nadšení z jízdy v atraktivním roadsteru pod širým nebem s nemalou dávkou pravého luxusu, typického pro tuto značku.
      
Specifikace konceptu LF-C2:

Délka
 4715 mm

Šířka 
1840 mm

Výška 
1385 mm

Lexus GS300 2.995
Rok výroby: 2007
Stav: 190 580 km
Cena: 199 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků