Koncept Honda Civic Type-R vypadá ostře, ale odhaluje už odhalené

Japonská autobilka zveřejnila skicu svého nového „hot hatche“, který poprvé ukáže naživo na březnovém autosalonu v Ženevě. Nová Honda Civic Type-R se zatím představí jako koncept. Sériové provedení má následovat až v roce 2015.

Klepněte pro větší obrázek
Nový Civic Type-R zatím jako koncept

Už z dřívějška víme, že nový Type-R se vzdá atmosférického plnění a stejně jako většina konkurentů přejde na kombinaci přímého vstřikování paliva a přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Díky tomu bude její motor o objemu 2,0 l dávat výkon 280 koní. 

Honda se navíc zavázala, že Civic Type-R modelového roku 2015 zajede na Severní smyčce Nürburgringu nejrychlejší čas ze všech aut s předním pohonem. 

První zveřejněná skica konceptu naznačuje, že ostrý Civic nebude patřit k nejnenápadnějším zástupcům své kategorie. Masivní ventilační otvory za rozšířenými blatníky, velké dvojité křídlo s odhalenou strukturou uhlíkových vláken i ježatý difuzor se čtyřmi koncovkami výfuku dávají okázale najevo inspiraci světem okruhového závodění. Ostatně Honda hovoří o novém Type-R jako o „závodním autě pro silniční provoz“. 

Vedle konceptu Type-R přivezou Japonci do Ženevy také studii FCEV Concept poháněnou palivovými články a model hnacího řetězce připravového supersportu Honda NSX.

K zamyšlení je, proč si Honda dává práci s konceptem a skicou. Už před časem totiž pustila do světa fotografie a video, které podle tehdejších informací ukazovaly finální podobu Civiku Type-R. Jsme zvědaví, v čem a zda vůbec se koncept bude od auta na těchto snímcích lišit.

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků