Koncept Audi Quattro: dárek k třicátinám

V Paříži byla překvapivě odhalila odhalena studie novodobého sportovního Audi Quattro. Má opět pětiválec a 408 koní. (2x video)

Koncept nového Audi Quattro má oslavit třicáté výročí od zavedení stejnojmenného originálu, o čemž jsme vás informovali na tomto místě. Novinka pochopitelně zachovává svoji sportovní povahu a ortodoxní, přeplňovaný zážehový pětiválec. V tomto případě má objem 2,5 l, dosahuje výkonu 408 koní (300 kW), točivého momentu až 480 Nm a používá šestistupňovou převodovku s manuálním řazením. Ta přenáší výkon na kola s ráfky o průměru 20 palců připevněné centrální maticí, za nimiž lze pozorovat uhlíkokeramické brzdové kotouče a šestipístkové třmeny.

Vůz se má podle automobilky Audi vyznačovat schopností zrychlit z klidu na 100 km/h jen za 3,9 sekundy a normovanou průměrnou spotřebou udržet na rozumné hranici 8,5 l/100 km. Na těchto parametrech nese velkou zásluhu také pohotovostní hmotnost 1 300 kg. Pokud se vám tato hodnota nezdá nijak zvlášť nízká, pak je třeba dát si věci do souvislostí - vězte, že třeba sériové Audi TT RS je o dva metráky těžší. U konceptu nového Quattra jsou například obě kapoty a přední spoiler vyrobeny z uhlíkových kompozitů, zadní sedadla byla nahrazena policí pro odkládání helmy nebo jiných důležitých předmětů.

Za základ nové studii Quattro posloužil podvozek z modelu RS5, jehož rozvor byl zkrácen o 150 mm a výška střechy klesla o 40 mm, stroj je tak dlouhý 4 280, široký 1 860 a vysoký 1 330 mm. Přední světlomety jsou sestaveny ze soustav LED a trůní mezi nimi velká a jednoduchá maska chladiče. Zadní kola jsou zavěšena na modifikovaných víceprvkových závěsech opatřených pružnými silentbloky a nesoustředným uspořádáním tlumičů a pružin.

Zvláště při pohledu zezadu zaznamenáme, že rozšířené blatníky jsou v porovnání s originálem podstatně méně „divoké“ a více včleněné do siluety celé karoserie. Interiér je střižen elegantně, ale poměrně spartánsky, dvě anatomická sedadla (každé z nich váží relativně skromných 18 kg) jsou opatřena alternativně tří, nebo čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Přístrojový štít s digitálním tachometrem poněkud připomíná K.I.T.T. a je do něj včleněna řada funkcí včetně stopek a rozhraní MMI, pro uklidnění si může řidič pustit webové rádio, k němuž se systém připojí skrze mobilní telefon.

Z našeho pohledu je Audi Quattro propracovaným vozem odpovídajícím odkazu svého někdejšího vzoru. Zbývá se tedy jen ptát, zda se jej jednou dočkáme také na silnici v podobě, v jaké teď stojí před námi...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Audi Quattro, 2010
Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků