Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotřeba 1,6 l na 100 km

Nový koncept představuje podle automobilky nové pojetí klasického kombi. My v něm vidíme budoucí A6 Avant.

Koncept Audi Prologue jsme tu už jednou měli. Elegantní kupé, které napovědělo, jak by mohl vypadat třeba konkurent Mercedesu S Coupé, především odhalilo nové směřování designu značky Audi a také jednoduché pojetí interiéru s novým uživatelským rozhraním. Pětidveřová verze kombi konceptu Prologue pak posouvá možnosti ještě dál a používá nový pohon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvykejte si, takhle bude vypadat vaše příští služební Audi A6 Avant. Audi také zavádí zjednodušené pojetí interiéru s novým ovládacím rozhraním

Podle Audi představuje koncept Prologue Avant nové pojetí klasického kombi. Jistě, dynamické proporce se mu upřít nedají a asi v něm můžeme vidět směr, kudy se budou ubírat kombi A4 a A6 v budoucnu.

Zajímavosti | Technika | Luxusní auta | Audi

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Co se pohonu konceptu týče, pod kapotou je naftový šestiválec 3.0 TDI spojený s elektromotory o celkovém výkonu 335 kW (455 Nm) a točivém momentu 750 Nm. Kombi se rozjede na stovku za 5,1 sekundy, přesto umí díky 14,1kWh akumulátorům ujet až 54 km výhradně na elektřinu a homologačním cyklem měření spotřeby projde s výsledkem 1,6 l/100 km. To odpovídá emisím 43 g/km CO2.

SUV | Audi | Premiéry

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Jenom připomeneme, že koncept kupé Audi Prologue používal benzínový osmiválec 4.0 TFSI o výkonu 687 koní. Zajímavostí kombi Prologue Avant je třeba použití adaptivního hydropneumatického podvozku s aktivním natáčením zadních kol (ta se mohou natáčet pod úhlem až pěti stupňů) a karbon-keramických brzd.

Koncept tohoto plug-in hybridu dlouhého 5,11 m představuje také bezdrátový způsob dobíjení pomocí indukčních cívek. Bezdrátová nabíječka má fungovat na běžné domácí elektrické síti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků