Koncept Audi Prologue Avant: 3.0 TDI, 455 koní a spotřeba 1,6 l na 100 km

Nový koncept představuje podle automobilky nové pojetí klasického kombi. My v něm vidíme budoucí A6 Avant.

Koncept Audi Prologue jsme tu už jednou měli. Elegantní kupé, které napovědělo, jak by mohl vypadat třeba konkurent Mercedesu S Coupé, především odhalilo nové směřování designu značky Audi a také jednoduché pojetí interiéru s novým uživatelským rozhraním. Pětidveřová verze kombi konceptu Prologue pak posouvá možnosti ještě dál a používá nový pohon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvykejte si, takhle bude vypadat vaše příští služební Audi A6 Avant. Audi také zavádí zjednodušené pojetí interiéru s novým ovládacím rozhraním

Podle Audi představuje koncept Prologue Avant nové pojetí klasického kombi. Jistě, dynamické proporce se mu upřít nedají a asi v něm můžeme vidět směr, kudy se budou ubírat kombi A4 a A6 v budoucnu.

Zajímavosti | Technika | Audi | Luxusní auta

Audi se chystá na budoucnost bez tlačítek v interiéru

Co se pohonu konceptu týče, pod kapotou je naftový šestiválec 3.0 TDI spojený s elektromotory o celkovém výkonu 335 kW (455 Nm) a točivém momentu 750 Nm. Kombi se rozjede na stovku za 5,1 sekundy, přesto umí díky 14,1kWh akumulátorům ujet až 54 km výhradně na elektřinu a homologačním cyklem měření spotřeby projde s výsledkem 1,6 l/100 km. To odpovídá emisím 43 g/km CO2.

SUV | Audi | Premiéry

Fotogalerie: Nové SUV Audi Q7 oficiálně. Je lehčí o 325 kg

Jenom připomeneme, že koncept kupé Audi Prologue používal benzínový osmiválec 4.0 TFSI o výkonu 687 koní. Zajímavostí kombi Prologue Avant je třeba použití adaptivního hydropneumatického podvozku s aktivním natáčením zadních kol (ta se mohou natáčet pod úhlem až pěti stupňů) a karbon-keramických brzd.

Koncept tohoto plug-in hybridu dlouhého 5,11 m představuje také bezdrátový způsob dobíjení pomocí indukčních cívek. Bezdrátová nabíječka má fungovat na běžné domácí elektrické síti.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků