Komunikace s řidiči přes navigaci zrychluje dopravu a snižuje náklady

Se zbytečnými nepřesnostmi při přepisováním adresy z mobilu do navigace je konec. Tuto nepopulární činnost dokáže plně nahradit moderní komunikační technologie, která dopravcům šetří čas a snižuje celkové náklady. Jedná se o zasílání krátkých textových zpráv přímo do navigace, díky čemuž mají řidiči i dispečeři jednodušší práci.

„Navigace v otevřeném formátu je propojená s jednotkou, která má v sobě SIM kartu, v níž je aktivovaný datový roaming. Protože je přenos dat minimální, je cena nižší než esemesesky nebo volání. Moderní aplikace Webdispečink umí posílat řidičům krátké textové zprávy přímo do navigace a ušetří tak dopravcům čas a měsíčně tisíce korun za dříve obvyklou komunikaci mezi řidiči a dispečerem,“ řekl AutoRevue.cz Tomáš Hoplíček z firmy HI Software Development.

983.bmp 14326.bmp
Příklady komunikace přes navigaci

Tento systém se nejvíc hodí pro zahraniční kamionovou dopravu a servisní vozidla. „Když je řidič na delší dobu v cizině, musí být neustále v kontaktu s dispečerem. Ten mu pouhým kliknutím pošle do navigace v kabině třeba přesnou adresu, kam má dojet. Zpráva se hned zobrazí a řidič ji už nemusí pracně přepisovat, při čemž se někdy stala chyba, dělat si poznámky, nebo hlídat mobilní telefon. Jen adresu uloží jako cílovou pozici. Dispečer vlastně řidiče přesně navede na místo určení. Komunikovat s dispečinkem může i řidič a ohlásit například nenadálou dopravní zácpu nebo objížďku,“ pokračoval.

Firmy chtějí pracovat s co nejnižšími náklady a systémy oboustranné komunikace, které jsou schopné přesně zobrazovat polohu vozidla a zároveň řidiči poslat vzkaz, jim šetření umožňují. „Peníze, které by jinak vozidlo zbytečně projelo v pohonných hmotách, nebo by šly do kapes mobilních operátorů, se jim takhle neztratí,“ dodal Hoplíček.

Doporučujeme

Články odjinud