Kompletní LED světlomety pro Audi R8

Paleta výbavy na přání pro model Audi R8 byla právě rozšířena o světlomety sestavené výhradně ze světelných diod. Informace o novém, příplatkovém osvětlení přišly současně s vkonstatováním, že produkce modelu R8 je pro příští rok vyprodána. Ke 24 diodám, které používá standardní světlomet Audi R8 pro funkci denního svícení, přibyly další pro funkce směrových světel signalizujících odbočování, potkávacích světel a dálkových světel. Nový prvek výbavy je možno objednávat za příplatek zhruba 95 000 Kč. Nová technika v předních světlometech vyžadovala schválení výjimky Evropské unie pro tento typ automobilového osvětlení. Výhodou, kterou využijí řidiči, je vedle nižší energetické spotřeby zejména barva světla, které je velmi podobné dennímu, nabízí větší kontrast a lidské oko se mu snáze přizpůsobí. Světelné diody mají dlouhou životnost, vystačí s nižším napětím, jsou kompaktní a umožňují větší stylistickou svobodu při navrhování tvaru světlometu. 

Nejprve byly u Audi světelné diody používány pouze pro koncová brzdová světla a později pro světlomety pro denní svícení. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku přitom představila poprvé v Detroitu už v roce 2003 mlhový světlomet sestavený z řady světelných diod. Ve stejném roce měla studie Audi Nuvolari quattro, prezentovaná v Ženevě, první přední světlomet sestavený výhradně z LED. Další studie následovaly, ale současně byla technika dále vyvíjena pro zavedení do výroby. To je dnes již realitou. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi R8

 

Audi A4 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 157 711 km
Cena: 365 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 1.984
Rok výroby: 2009
Stav: 88 051 km
Cena: 240 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků