Kompaktní SUV Mazda CX-5: přijíždí první vůz nové éry

Na autosalonu ve Frankfurtu bude k vidění kromě řady jiných automobilů také nová Mazda CX-5. Kompaktní SUV se má stát více než jen novinkou v nabídce automobilky, bude to první vůz z takzvané nové éry. Jiné bude prakticky všechno od platformy až po motory. Na základě nových technologií později vzniknou další modely.

Mazda připravila novou, lehkou a hlavně modulární platformu nabízející široké uplatnění. Počítá se s tím, že právě díky modularitě se stejný základ objeví všude napříč nabídkou od Mazdy 3 až po velké SUV CX-7. Dalším důležitým „bodem programu“ se má stát nový turbodiesel o objemu 2.2 litru nabízející výkon 173 koní při 4500 ot./min. Výrobce udává, že novinka dokáže být o dvacet procent úspornější než současná dva-dvojka. A aby těch novinek nebylo málo, přijde také jiná manuální šestistupňová převodovka.

Výsledkem má být nízká produkce emisí a samozřejmě také nižší spotřeba. Mazda CX-5 v kombinaci s pohonem přední nápravy vypustí do ovzduší méně než 120 g emisí C02 na kilometr jízdy. Motor je připraven plnit normu Euro 6. Nejpodstatnějším přínosem bude v porovnání se stávající jednotkou levnější výroba.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 120 530 km
Cena: 180 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2004
Stav: 233 320 km
Cena: 44 000 Kč
Mazda 6 1.998
Rok výroby: 2007
Stav: 134 737 km
Cena: 79 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků