Komisaři nepotrestali Valouška dřív, protože neměli důkazy

Před několika dny vzrušilo fanoušky motoristických soutěží nečekané odstoupení posádky Pavel Valoušek - Zdeněk Hrůza z Peugeot Delimax Total Teamu z Rally Hustopeče. Ti takto reagovali na podle jejich názoru hodně opožděné potrestání pětiminutovou penalizací za to, že jeli chvíli po veřejné komunikaci po třech kolech, což sportovní řády nedovolují. Kolo totiž poškodili v pátek večer, ale potrestáni byli až v sobotu v průběhu dne. Představitelé týmu se již k celé kontroverzní události v AutoRevue vyjádřili. Podle jejich názoru byl postup sportovních komisařů nekorektní. Nyní proto přinášíme pohled druhé strany.  

„Sportovním komisařům dává podněty k šetření jen ředitel rally, a to výhradně oficiální cestou. V Hustopečích jsme dostali od ředitele podnět k šetření incidentu v sobotu ráno, kdy už bohužel nebylo možné posádky před startem druhé etapy vyslechnout,“ řekl AutoRevue.cz Jan Regner, jeden ze sportovních komisařů, který na soutěž v Hustopečích dohlížel.

Klepněte pro větší obrázek
Valouškův Peugeot 207 S2000 Evolution 2011

Proč to bylo tak pozdě? „Jelikož se jednalo o závažný incident proti sportovním řádům, bylo potřeba k projednání důkladně připravit v písemné formě všechny podklady a důkazy o tom, co se přesně stalo. Bylo nutné zajistit svědky z erzety i ze servisu, dát dohromady fotografie a počkat na písemnou zprávu technického komisaře,“ pokračoval komisař.

Rozhodnutí se tedy dalo udělat rychleji, ale jedině bez všech potřebných důkazů a materiálů. Hned při první příležitosti, která se naskytla po dvou rychlostních zkouškách druhé etapy, byla podle Jana Regnera posádka Valoušek - Hrůza předvolána k podání vysvětlení sportovním komisařům.

„Uznali, co se stalo, a bylo jim sděleno, že komisaři rozhodnou o výši trestu. Za tento incident se nemůže udělit peněžitá pokuta, ale zpravidla se posádka ze soutěže vylučuje. Sportovní komisaři, včetně dvou zahraničních se v Hustopečích usnesli, že posádka Valoušek - Hrůza nakonec nebude vyloučena, ale bude jí udělena jen pětiminutová penalizace, která jí dovolí pokračovat. Jednalo se tedy o nižší ze dvou možných trestů, které posádka mohla dostat. Krátce před polednem bylo rozhodnutí předáno zástupcům týmu a teprve poté se penalizace mohla objevit ve výsledcích,“ popsal chronologii „případu“ Regner s tím, že v rally se některé situace nedají řešit tak rychle jako třeba v závodech na okruzích, kde komisaři mohou problém hned pojmenovat a vynést verdikt.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 407 2.7
Rok výroby: 2009
Stav: 114 003 km
Cena: 140 000 Kč
Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 84 078 km
Cena: 135 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků