Komisaři nepotrestali Valouška dřív, protože neměli důkazy

Před několika dny vzrušilo fanoušky motoristických soutěží nečekané odstoupení posádky Pavel Valoušek - Zdeněk Hrůza z Peugeot Delimax Total Teamu z Rally Hustopeče. Ti takto reagovali na podle jejich názoru hodně opožděné potrestání pětiminutovou penalizací za to, že jeli chvíli po veřejné komunikaci po třech kolech, což sportovní řády nedovolují. Kolo totiž poškodili v pátek večer, ale potrestáni byli až v sobotu v průběhu dne. Představitelé týmu se již k celé kontroverzní události v AutoRevue vyjádřili. Podle jejich názoru byl postup sportovních komisařů nekorektní. Nyní proto přinášíme pohled druhé strany.  

„Sportovním komisařům dává podněty k šetření jen ředitel rally, a to výhradně oficiální cestou. V Hustopečích jsme dostali od ředitele podnět k šetření incidentu v sobotu ráno, kdy už bohužel nebylo možné posádky před startem druhé etapy vyslechnout,“ řekl AutoRevue.cz Jan Regner, jeden ze sportovních komisařů, který na soutěž v Hustopečích dohlížel.

Klepněte pro větší obrázek
Valouškův Peugeot 207 S2000 Evolution 2011

Proč to bylo tak pozdě? „Jelikož se jednalo o závažný incident proti sportovním řádům, bylo potřeba k projednání důkladně připravit v písemné formě všechny podklady a důkazy o tom, co se přesně stalo. Bylo nutné zajistit svědky z erzety i ze servisu, dát dohromady fotografie a počkat na písemnou zprávu technického komisaře,“ pokračoval komisař.

Rozhodnutí se tedy dalo udělat rychleji, ale jedině bez všech potřebných důkazů a materiálů. Hned při první příležitosti, která se naskytla po dvou rychlostních zkouškách druhé etapy, byla podle Jana Regnera posádka Valoušek - Hrůza předvolána k podání vysvětlení sportovním komisařům.

„Uznali, co se stalo, a bylo jim sděleno, že komisaři rozhodnou o výši trestu. Za tento incident se nemůže udělit peněžitá pokuta, ale zpravidla se posádka ze soutěže vylučuje. Sportovní komisaři, včetně dvou zahraničních se v Hustopečích usnesli, že posádka Valoušek - Hrůza nakonec nebude vyloučena, ale bude jí udělena jen pětiminutová penalizace, která jí dovolí pokračovat. Jednalo se tedy o nižší ze dvou možných trestů, které posádka mohla dostat. Krátce před polednem bylo rozhodnutí předáno zástupcům týmu a teprve poté se penalizace mohla objevit ve výsledcích,“ popsal chronologii „případu“ Regner s tím, že v rally se některé situace nedají řešit tak rychle jako třeba v závodech na okruzích, kde komisaři mohou problém hned pojmenovat a vynést verdikt.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Peugeot 508 1.997
Rok výroby: 2012
Stav: 122 512 km
Cena: 225 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 116 273 km
Cena: 115 000 Kč
Peugeot 308 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 102 964 km
Cena: 164 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 35 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků