Komisaři EU mají nejraději Mercedesy-Benz třídy S, hybridy je neberou

Evropští komisaři jsou očividně automobiloví znalci. Když se podíváte na jejich vozový park, spatříte tam jen velká a silná německá auta.

Mercedes-Benz, Audi, BMW – to jsou oblíbené značky evropských vůdců. Podle serveru Public Service Europe je v jejich vozovém parku jen jeden hybridní automobil.

Komisaři mají slabost hlavně pro Mercedes-Benz třídy S. Cena tohoto vozu se pohybuje mezi 80 až 150 000 eur (2 miliony až 3,9 milionu korun). Za svůj automobil si ho vybralo 12 z 27 lídrů Evropy.

Hodně oblíbené jsou i vozy Audi. Deset komisařů jezdí do práce s modelem A8 a dva v A6. Další čtyři si zvolili za své vozy luxusní BMW – tři jsou řady 7 a jeden řady 5.

Ve vozovém parku evropské elity, která tak ráda hovoří o energetických úsporách a ochraně životního prostředí, je jen jeden hybrid, Mercedes-Benz třídy E.

Podle serveru Public Service Europe eurokomisaři upřednostňují před koupí vozu leasing. Mají pro něj k dispozici 2000 eur na měsíc a mohou si vůz vybrat sami.

V minulosti to bylo s výběrem vozů jinak. Komisaři nedali dopustit na svoje značky, Italové i Francouzi by si nikdy nesedli do jiných než doma vyrobených vozů. Bývalý britský komisař Peter Mandelson například projížděl Brusel ve svém Jaguaru...

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků