Kolínská TPCA propustí dalších až 250 lidí

Z kolínské automobilky Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech (TPCA) odejde dalších až 250 zaměstnanců jako součást programu dobrovolných odchodů.

Lidé, kteří dobrovolně z TPCA odejdou, dostanou odstupné, jehož výše bude závislá na odpracované době ve firmě, uvedl mluvčí TPCA Radek Kňava. 

Kvůli nízké poptávce zejména v západní Evropě již letos firma neprodloužila smlouvy 150 lidem, dalších 200 využilo možnost odejít za prací do sesterského podniku TSA ve slovenské Trnavě a u českých dodavatelů.

„TPCA navíc připravuje i aktivity, které pomohou odcházejícím zaměstnancům při hledání nového uplatnění,“ uvedl Kňava. Firma již od května snížila výrobu o pětinu, omezila směny ze tří na dvě a pracovní týden na čtyři dny.

Byznys | Toyota | Peugeot | Citroën

Nesnáze TPCA (1): klesl zisk a tržby, vyrobí i méně aut

Byznys | Toyota | Peugeot | Citroën

Nesnáze TPCA (2): není práce. Zbývá Trnava nebo podpora

Evropský automobilový trh vyznačující se vysokou mírou konkurence prochází podle Kňavy těžkým obdobím. „Hlavní evropské trhy vykazující poklesy již na konci roku 2011, neobnovily růst ani v první polovině letošního roku. Tento trend je patrný především v jižních státech Evropy a zejména v segmentu A, tedy u malých vozů. Lze očekávat, že obtížná situace na trhu bude pokračovat i v druhé polovině roku,“ uvedl Kňava.

Podle zatím posledních, pátečních statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) klesl v květnu prodej nových aut v Evropské unii meziročně o 8,7 procenta na 1,106 milionu kusů.

„Naše klíčové trhy v západní a jižní Evropě zažívají těžké časy a naše výroba musí reagovat na očekávané nižší objednávky v druhé polovině letošního roku a v příštím roce,“ uvedl prezident společnosti Satoši Tačihara. „Udělali jsme hodně pro to, abychom pro naše zaměstnance našli náhradní aktivity. Bohužel musíme přijmout další opatření a nabízíme zaměstnancům možnost dobrovolných odchodů,“ dodal s tím, že na podmínkách programu vedení spolupracovalo i s odbory. 

Kolínská TPCA
 

Loni vyrobila 270 705 vozů modelů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1. Ve srovnání s rokem 2010 to bylo o 8,5 procenta méně. Menší zájem se loni podepsal i na hospodářských výsledcích firmy. Její zisk před zdaněním klesl o tři čtvrtiny na 371 milionů korun. Tržby klesly nižším tempem, o 11 procent na 39,7 miliardy.

 
TPCA je společným podnikem firem Toyota Motor Corporation a právě PSA Peugeot Citroën postavený v roce 2002 v průmyslové zóně Kolín – Ovčáry. Výroba byla zahájena v únoru 2005, ve firmě pracuje asi 3000 zaměstnanců. Výstavba továrny je jednou z největších zahraničních investic v ČR, stát ji přilákal i příslibem investičních pobídek v celkové výši 3,5 miliardy korun.
 

Škoda a Hyundai jedou

Další dvě tuzemské automobilky naopak prodeje aut v loňském roce zvýšily.Mladoboleslavská Škoda Auto loni vyrobila 673 127 vozů, což je o 17 procent meziročně více. Z výrobních linek nošovického Hyundaie sjelo loni přes 251 tisíc vozů, což představuje oproti toku 2010 nárůst o čtvrtinu.

Zdroj: E15.cz
 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků