Kolem Prahy bez známky. Kdy zcela zrušíme poplatky, páni ministři?

Ministerstvo dopravy od prvního ledna 2017 vyjme ze zpoplatnění 11 úseků dálnic v celkové délce 111 kilometrů. Jde především o obchvaty měst. Jedná se například o vjezdy do Prahy a část pražského okruhu, dálnice kolem Plzně, Ústí nad Labem, Olomouce, Prostějova nebo kolem Berouna.  

„Chceme vyjít vstříc všem místním řidičům, aby se dálnici kvůli poplatku nevyhýbali a zbytečně nejezdili skrze město po silnicích nižších tříd. Vyjmutím dalších 11 úseků navážeme na naše loňské kroky, které se osvědčily,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Zajímavosti | Video | Cestování

Pět nejstrašidelnějších silnic světa. Podívejte se na videa

Konkrétně se nově nebude platit na vjezdu do Prahy od dálnice D7 po ulici K Barrandovu (odkud následně mohou motoristé projíždět skrze městský okruh) a vjezdy do Prahy pro obyvatele sousedních obcí, tedy úseky na dálnicích D6, D7, D10 a D11.

Mezi nově znepoplatněné obchvaty měst je zařazen také sedmikilometrový úsek D5 Beroun - Králův Dvůr. Bez poplatku bude také úsek dlouhý 22 km na dálnici D5 kolem Plzně a dvacetikilometrová část D8 u Ústí nad Labem, kterou provází silnice I/13. Stejné výjimky se dočkají i úseky u Olomouce na dálnici D35, kde nebude zpoplatněn úsek až k silnici I/55, a pětikilometrový úsek na D46 kolem Prostějova.

Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Audi | Dieselgate | Seat

Úprava aut z Dieselgate v ČR povinná nebude, potvrdil Dan Ťok

Na výnos peněz z dálničních kupónů by tyto změny neměly mít vliv. „Dálnice jsou stavby placené z peněz daňových poplatníků, proto by měly lidem co nejvíce sloužit. Tento krok, kdy umožníme využívat dálnici bez poplatku všude tam, kde dálnice vytváří určitý obchvat města, je vstřícným krokem vůči řidičům,“ uvedl ministr financí Andrej Babiš.

Život řidiče | Statistiky

Měření na D1: Pokutu dostane 80 tisíc řidičů!

Když tak posloucháme hezká slova pánů ministrů o tom, jak užitečné je rušit zpoplatněné úseky, a že se dálnice stejně staví z peněz daňových poplatníků, překvapuje nás, že rovnou nenavrhli zrušit známky úplně. Nikdo přeci nepochybuje o tom, že čtyřproudovky s dělícím středovým pásem jsou bezpečnější a komfortnější. Možná se dočkáme před příštími volbami. 

Klepněte pro větší obrázek

​ ​ ​

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků