bych chtěl vidět, jak se 12 kg měřitelně projeví na citelné úspoře paliva. nejsem technik, ale když u auta o hmotnosti dejme tomu 1 500 kg ušetřím 12 kg - tak se bavím tak o cca 1% na hmotnosti a ta určitě nepřinese ani to 1% na palivu. A i kdyby to bylo 1% - tak to není citelná úspora - to je v reálu neměřitelná úspora !A taky by mne zajímalo, co to s tím diskem provede, až vymetete nejednu díru na silnic - a že jich tam je - jak po bombardování. A co teprve, když manželka vezme "sebou" obrubník :-)
Co provede s kolem obrubník je asi jasné, majitel pomaže pro nové kolo a výrobce si bude spokojeně mnout ruce. Taková kola už nepůjdou opravovat a navíc, jak už tu padlo, bude problém s jejich likvidací (slovo recyklace v tomhle případě použít asi nepůjde). To plechové se jednoduše šoupne zpátky do pece a zítra z něj může být cokoliv jiného.Takže můj osobní závěr: pro výrobce bude plastové kolo super kšeft, pro zbytek společnosti spíš malér. Schválně čí zájmy nakonec převáží ;-)
Vzhledem k tomu, že je to homogenní termoplast, tak platí taky "šoupne se do pece". A zcela jistě bude potřeba výrazně méně energie než na "přetavené" hliníku.
Jo, možná ušetříme trochu energie, ale zase bude zcela jistě víc jedovatýho smradu a zbytků po spálení, kterýma si zase o něco víc zasviníme náš svět. To je teda výhra :-/
Co je Ultramid?Je to speciální plast pro vysoké zatížení. Tento velmi pevný kompozitní plast je vyztužen dlouhými vlákny.
Nejsem si jistý, ale mám pocit, že jsem někde četl, že hmotnost na kolech (tedy rotující) odpovídá pětinásobku hmotnosti nerotující..
neodpovídáviz můj příspěvěk výše
V minulých dobách se docela dlouho používala i kola ze dřeva, např. loukoťová. Třeba se k tomu zase někdy vrátíme, pokud by to bylo výhodnější než kov či plast?
Týýjoo, kola z obnovitelných zdrojů...:-D:-D:-D
zaujimalo by ma spotreba ropy na vyrobu toho plastu / uspora paliva z jeho pouzivania...ostatne vyhody ako nizsia neodpruzzena hmota atd samozrejme kvitujem..
No, ona i výroba kol z jiných materiálů vyžaduje nerostné suroviny.Já bych větší problém viděl v recyklaci, jelikož jde o kompozitní materiál.
a proč né carbon? u cyklistiky se carbonový kola běžně používají určite by to bylo ještě lehčí
Myslím že karbon není termoplast a navíc rád praskáJinak rád bych znal bližší zdůvodnění pro tvrzení v článku že "...Snížení hmotnosti vozidla o celkem 12 kilogramů přispěje k citelné úspoře paliva."
U tocivych dilu ma uspora kazdeho kilogramu zhruba stejny efekt, jako uspora peti kilogramu kdekoli jinde na aute. Jde zejmena o setrvacne sily, ktere je nutno prekonavat, kdykoli zmenite rychlost jizdy.
xXx: Ten pětinásobek je akorát hloupá pověra. Rotační setrvačnost se přece projeví tím více, čím větší otáčky má daná součástka. A protože se motor, převody i kola točí zcela odlišnými otáčkami, nemůže tvůj koeficient fungovat univerzálně pro všechny rotační hmoty. Jednoduché fyzikální odvození prokáže, že u kol se každý kilogram může projevit maximálně dvojnásobkem a to pouze v případě rozložení celé hmotnosti jen na obvodukola. Tj u skutečého kola s hmotností i blíže středu je tento poměr cca 1,6-1,8. Takže úspora 12 kg na kolech má vliv jako odlehčení auta o cca 20 kg, a tohle se na spotřebě prkticky nijak nepozná.
I těch 12 kg na pár součástech stojí za to. Ta úspora se totiž řetězí. Může pak být slabší a menší motor, brzdy, ... Ale, jak už tu bylo uvedeno dříve, samotná úspora hmotnosti není pro výrobce dostatečným motivem. Toho zajímá, zda ušetří něco na výrobě.
kdysi jsem četl, že nějaká firma přišla s karbonovými disky, ale práva na výrobu od nich odkoupilo Ferrari. Každopádně proti plastu budou ultradrahé. To bych snad ani na auto nechtěl
Jenže tam asi nebude výroba vůbec jednoduchá, natož levná, což jsou podle mě jediné dva důvody pro výrobu plastových kol (váha je podle mě pro výrobu nepodstatná, dnes jde jen o peníze, neboli jak nějakou věc vyrobit ještě levněji).
Plastová kola, proč ne. Ale ložiska motoru z plastu? To se mi nějak nezdá. Nedošlo k chybě při překladu a nemá to být uložení motoru? Stejně tak "nosní část kola".
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.