Koho by to napadlo? Elektromobily Leaf a Volt v USA nezkratovaly

Dubnová čísla ukazují, že elektromobily se ve Spojených státech rozjíždějí. Skeptici se sice budou zveřejněným číslům smát, stoupenci „čistých energií“ ale zajásají.

Nissan Leaf si ve Spojených státech zakoupilo v dubnu 573 motoristů, Chevrolet Volt pak 493. Ve srovnání s březnovými čísly je to posun ve prospěch japonského rivala: Leaf  298 a Volt 608. Je očividné, že Leaf, světové Auto roku 2011, získává půdu pod nohami.

Pokud se podíváme na celková čísla prodejů elektromobilů v USA od jejich představení koncem loňského roku, tak Volt je stále před Leafem o dost napřed – 2029 respektive 1044.

Nissan však předpokládá, že jen v USA prodá letos 10 000 vozů Leaf. Chevrolet své plány nezveřejnil.   

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dva američti rivalové: Chevrolet Volt a Nissan Leaf
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2011
Stav: 61 368 km
Cena: 114 000 Kč
Chevrolet Matiz 0.796
Rok výroby: 2008
Stav: 80 100 km
Cena: 40 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2012
Stav: 123 889 km
Cena: 184 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků