Koenigsegg One:1 zvládl s velkým nadhledem 0-300-0 km/h pod 20 s

Koenigsegg stanovil rekord ve zrychlení z nuly na 300 km/h a následném brzdění zpět do nuly už s modelem Agera R v roce 2011, který tuto disciplínu zvládl za 21,19 s. Jenže aktuálně má tato značka ve své nabídce monstrózní model One:1, a tak přišla ta správná chvíle zmíněný rekord trochu poopravit.

Video | Sportovní auta | Autosalony | Premiéry | Ženeva 2014

Koenigsegg Agera One:1 slibuje parametry jako z jiného vesmíru

Za volant se posadil tovární jezdec Robert Serwanski. Už samotné zrychlení z nuly na 300 km/h je neskutečné. One:1 pokoří tuto hranici za 11,92 s, aby následně ze 300 km/h brzdy zastavily vůz za 6,03 s. Sečteno a podtrženo, One:1 dá disciplínu 0-300-0 km/h za 17,95 s.

Video | Sportovní auta | Ostatní značky

Koenigsegg Agera R: 402 km/h na Nürburgringu

Koenigsegg Agera One:1 má dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu pěti litrů. Jeho výkon činí rovný jeden megawatt, tedy 1360 koní. Mimochodem hmotnost je 1360 kg, takže se jedna koňská síla stará o jeden kilogram. Nelze se tak divit tomu, že sprint 0-300-0 km/h je pro One:1 zanedbatelný problém. Nakonec řidič se u toho pomalu „dloube v nose“. 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků