Koenigsegg One:1 se pokouší zdolat rekord Nürburgringu

Na Nürburgringu se už zase může jezdit bez omezení. Automobilky tu měly dočasně zakázané pokusy o překonání traťového rekordu, ale po provedení potřebných bezpečnostních úprav na dráze a v jejím okolí bylo rychlostní omezení zrušeno.

Na severní smyčku Nürburgringu se tak zase vydávají automobilky, aby zjistily, kde leží hranice jejich aut. Volkswagen tu například stanovil nový rekord pro předokolky s Golfem GTI Clubsport S a nyní se tu prohání Koenigsegg One:1.

Bezpečnost | Video | Život řidiče | Sportovní auta

Pět rad, jak přežít volné jízdy pro veřejnost na Nürburgringu Nordschleife

Tento švédský supersport má potenciál dostat se k hranici sedmi minut na kolo, možná ji dokáže i překonat. Jméno One:1 vychází z toho, že vůz disponuje poměrem výkonu ku hmotnosti 1:1. Přeplňovaný osmiválec 5,0 l má totiž více než 1300 koní, stejná je i hmotnost vozu v kilogramech.

Špionážní video ukazuje, že Koenigsegg prochází prozatím finálním nastavením a ještě nejede úplně naplno. Automobilka ladí podvozek, brzdy a aerodynamiku. Pravděpodobně dojde i ke změně převodových stupňů. Koenigsegg by rád stihl rekord překonat ještě letos.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků