Koenigsegg Agera R 2013: 1140 koní pro rekordmana

Koenigsegg Agera R zaznamenal celou řadu rekordů. V Ženevě je ovšem k vidění vylepšené provedení, které má výkonnější motor a které zvládne až 440 km/h.

Další specialitou, která je k vidění v Ženevě, je Koenigsegg Agera R. Tohle auto mělo už dříve brutální jízdní výkony, což nakonec potvrzuje také několik ocenění typu rekordního zrychlení z nuly na 300 km/h za 14,53 s, zpomalení z 300 km/h na nulu za 6,66 s nebo 0 – 300 -0 km/h za 21,19 s. To vše se ale vztahuje ke staršímu provedení. Nové je ještě rychlejší.

Tedy alespoň podle oficiálních údajů. Vůz má dvakrát přeplňovaný pětilitrový osmiválec, jehož výkon vzrostl z původních 1115 k na 1140 k. Vrchol točivého momentu je stále 1200 Nm (při 4100 ot./min). Více než 1000 Nm má ale řidič k dispozici v rozmezí od 2700 do 6170 ot./min. Stovka je otázkou 2,9 s, zrychlení z nuly na 200 km/h zvládne Agera R za 7,5 s. Maximální rychlost omlazené Agery R se posunula na 440 km/h.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Fascinace | Sport | Ostatní značky

Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Koenigsegg ovšem prezentuje svou novinku také jako ekologicky šetrný supersport. Agera R totiž podává nejvyšší výkony v případě, že natankujete bioethanol E85. Pokud jej řidič vymění za klasický Natural 95, spadne maximální výkon na pouhých 960 k a točivý moment klesne na 1100 Nm.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

dnes | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků