Koenigsegg Agera R 2013: 1140 koní pro rekordmana

Koenigsegg Agera R zaznamenal celou řadu rekordů. V Ženevě je ovšem k vidění vylepšené provedení, které má výkonnější motor a které zvládne až 440 km/h.

Další specialitou, která je k vidění v Ženevě, je Koenigsegg Agera R. Tohle auto mělo už dříve brutální jízdní výkony, což nakonec potvrzuje také několik ocenění typu rekordního zrychlení z nuly na 300 km/h za 14,53 s, zpomalení z 300 km/h na nulu za 6,66 s nebo 0 – 300 -0 km/h za 21,19 s. To vše se ale vztahuje ke staršímu provedení. Nové je ještě rychlejší.

Tedy alespoň podle oficiálních údajů. Vůz má dvakrát přeplňovaný pětilitrový osmiválec, jehož výkon vzrostl z původních 1115 k na 1140 k. Vrchol točivého momentu je stále 1200 Nm (při 4100 ot./min). Více než 1000 Nm má ale řidič k dispozici v rozmezí od 2700 do 6170 ot./min. Stovka je otázkou 2,9 s, zrychlení z nuly na 200 km/h zvládne Agera R za 7,5 s. Maximální rychlost omlazené Agery R se posunula na 440 km/h.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Fascinace | Sport | Ostatní značky

Potvrzeno: Koenigsegg Agera R předstihl Bugatti Veyron Supersport

Koenigsegg ovšem prezentuje svou novinku také jako ekologicky šetrný supersport. Agera R totiž podává nejvyšší výkony v případě, že natankujete bioethanol E85. Pokud jej řidič vymění za klasický Natural 95, spadne maximální výkon na pouhých 960 k a točivý moment klesne na 1100 Nm.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků