Koenigsegg Agera One:1 nabídne výkon 1 MW a maximálku přes 440 km/h

Koenigsegg vydal oficiální pozvánku na autosalonu v Ženevě. Automobilka bude slavit dvacáté výročí, a to prostřednictvím představení modelu Agera One:1, což je první sériově vyráběné auto na světě s poměrem hmotnosti a výkonu 1:1. Jak už bylo řečeno, tento supersport zvládne v zatáčkách přetížení 2 G, a to díky vyspělému podvozku a prvotřídní aerodynamice.

Design | Sportovní auta | Autosalony | Ostatní značky | Ženeva 2014

Koenigsegg Agera One:1: aktivní aerodynamika a přítlak až 600 kg

Obě oblasti nabízejí aktivní členy, takže je systém průběžně upravuje a řidič si zároveň bude moci mnoho věcí nastavit. Mění se světlá výška, charakteristika tlumičů, přední levá a pravá klapka se nastavují zvlášť nezávisle na sobě, aktivní je samozřejmě také zadní křídlo. Celkem dokáže systém aerodynamiky vyprodukovat přítlak 610 kg při rychlosti 260 km/h.

Karbonový monokok je o dvacet procent lehčí než by byl při použití běžných postupů, titanový výfuk pro změnu ušetří 400 gramů ve srovnání s hliníkovou alternativou, sedadla pocházejí z vlastního vývoje a opět jsou vyrobena z karbonu.

Premiéry | Autosalony | Ženeva 2014

Ženeva 2014: kompletní přehled všech očekávaných premiér

Agera One:1 je zároveň prvním sériově vyráběným autem, které nabídne maximální výkon 1 MW dostupný při 7500 ot./min. Točivý moment končí na 1371 Nm při 6000 ot./min, přičemž více než 1000 Nm má řidič k dispozici od 3000 do 7500 ot./min. Omezovač zasahuje při 8250 ot./min.

O maximální rychlosti zatím automobilka tvrdí, že není prioritou. Výpočty ovšem ukazují maximálku za hranicí 440 km/h. Koenigsegg Agera One:1 by se měl stát nejrychlejším sériovým vozem planety. Na 400 km/h se dostane zhruba za 20 sekund, brzdění ze 400 km/h na nulu proběhne za deset sekund.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků