Koenigsegg a Qoros v Šanghaji představí super elektromobil

Jak je známo, švédský výrobce hypersportů Koenigsegg spolupracuje s čínskou automobilkou Qoros na motoru bez vačky.  Nyní obě automobilky oznámily prohloubení spolupráce a společně vyvíjejí elektromobil, který se představí na nadcházejícím šanghajském autosalonu.

Zajímavosti | Život řidiče | Byznys

Objednejte teď, na vůz si počkejte čtyři roky. To je švédský Koenigsegg

Společný projekt ještě nemá oficiální jméno, ale mluví se o 9 Qlectric. Čínská média mluví o dojezdu 500 km a zrychlení z 0 na 100 km/h okolo tří vteřin, třebaže ani jedna z interesovaných automobilek tyto spekulace nepotvrdila.  

Čtyřdveřový automobil s prostorem pro čtyřčlennou posádku tvoří karbonový monokok, který podle dostupných počítačových skic připomíná kupé. Koenigsegg prostřednictvím sociálních sítí zveřejnil, že další oblastí, ve které se hodlá etablovat, jsou elektromobily. Jestli se tento elektromobil dostane do výroby, nebo jede o průzkum terénu, není zřejmé, každopádně Qoros koncept elektrického vozu představil na autosalonu v Guangzhou, takže jeho plány jsou jasné… 

Jak funguje bezvačkový systém, na kterém Koenigsegg pracuje s automobilkou Qoros, se můžete podívat na přiloženém videu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků