Kneisler: BMW M3 E46 do starého železa nepatří

Ladičská společnost Kneisler Autotechnik připravila sadu svých modifikací pro BMW M3 výběhové generace E46.

Zvláště mezi fanoušky automobilů BMW se často probírá, zda je nová generace jejich zamilovaných strojů skutečně lepší než ta předchozí. Tento rozpor nahrává více méně věcná argumentace jak zarytým zastáncům pokroku, tak i těm, kteří racionálně odliší skutečnou praxi od marketingových formulací. Tak či onak, například supersedan M5 bývá i přes citelný rozdíl ve výkonech lépe hodnocen v generaci E39 než u E60 a též starší „trojky“ jsou na tom v mnoha ohledech lépe než ty současné. Tyto dohady zde nevyřešíme, ale můžeme být každopádně rádi, že i na „zpátečníky“ ladičské společnosti stále myslí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za příklad poslouží firma Kneisler Autotechnik, jež nyní nabízí sadu rozsáhlých úprav kupé M3 řady E46. Pod kapotou se po jejím zásahu skrývá standardní řadový šestiválec s objemem 3,2 l osazený přeplňovacím kompresorem (to je překvapení...) ASA TurboMex, mezichladičem stlačovaného vzduchu a přepracovanou řídicí elektronikou, jenž dává plných 459 koní (336 kW) a 498 Nm točivého momentu. Za 13 000 euro vám tento zásah do konstrukce nabídne zřejmě dost legrace, možná vám přitom nebude vadit, že Kneisler toto řešení nakupuje u firmy G-Power.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud nehodláte ponechat nic náhodě, nabídnou vám u Kneisler Autotechnik také posílené brzdy Stoptech. Za 3 852 eur dostanete na přední nápravě drážkované kotouče s rozměry 380x32 mm a šestipístkové třmeny a za dalších 3 103 eur obohatíte zadní kola o čtyřpístkové třmeny a kotouče 355x32 mm. Zastánci dokonalých detailů ocení doplňkové usměrňovače chladicího vzduchu Stahlbus za 109 eur.

Abychom byli kompletní, objednat si lze též sportovní tlumič výfuku Kneisler (1 350 eur), sportovní pérování KW řady V3 (1 749 eur) nebo tužší stabilizátory KW (419 eur). Co se venkovního vzhledu týče, drželi u Kneisleru své vášně naštěstí na uzdě. Pokud však přeci jen žádáté „něco extra“, máte k dispozici vzhůru výklopné „křídlové“ dveře LSD (1 990 eur) nebo atraktivní dvacetipalcové ráfky Oxigin (2 723 eur).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kneisler BMW M3 E46
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků