Klasika: tahouny značky Ford v ČR byly modely Focus, Fusion a Transit

Ford se pyšní, že se stal popáté za sebou nejúspěšnějším dovozcem automobilů do České republiky. Za rok 2011 našlo své zákazníky celkem 16 942 nových fordů, z toho 14 447 osobních a 2495 lehkých užitkových vozů.

Toto tvrzení je ale pouze část pravdy. Pokud bychom porovnávali jen prodej osobních vozů, tak by Ford klesl na místo druhé za Volkswagen - ten vykázal za loňský rok 14 921 registrací osobních vozů.

Přesto má Ford proč se radovat. Jeho celkový podíl na českém automobilovém trhu (bez nákladních vozů a autobusů) činil za loňský rok 9,08 %. Zároveň se Ford zlepšil oproti výsledkům roku 2010 o 752 prodaných aut, tedy o 4,64 %.

Nejoblíbenějším modelem americké značky byl loni v ČR s 4536 zaregistrovanými vozy Ford Focus (nejprodávanější dovážené auto nižší střední třídy a čtvrtý nejprodávanější osobní vůz v České republice).

Do první desítky se v absolutním pořadí dostal ještě model Fusion (3267 prodaných vozů). Ford se tak stal jediným importérem, který měl mezi deseti nejprodávanějšími vozy své dva zástupce.

Mezi užitkovými vozy uspěl i legendární model Transit s 2052 registrací (bez započítání  507 registrovaných aut jako osobní vozy). Znovu se tak stal nejprodávanějším užitkovým automobilem na našem trhu a již po dvacáté (!!) dodávkou č. 1 v kategorii středních užitkových vozů.
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků