Klasický sovětský off-road GAZ 69 dostal osmiválec HEMI 6.4 o výkonu 465 k

Chcete něco originálního? Tak si běžte rychle objednat tuhle přestavbu sovětského vojenského teréňáku GAZ 69.

Sovětské „gazíky“ 69 byly vyráběny v letech 1953 až 1972 a sloužily i v Československé lidové armádě jako transportní nebo štábní vozidlo. Pokud jste byli na vojně, pravděpodobně si je pamatujete. Čtyřválec 2,1 l měl výkon 55 koní a třístupňovou převodovku. Více než 1500 kg vážící auto nedokázal dostat za 90 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Představa amerického osmiválce HEMI pod kapotou sovětského „gazíku“ je doslova zvrácená. Pokud vás tohle láká, pospěšte si. Bude vyrobeno jen pouhých 12 aut

S takovými parametry se asi běžný motorista sotva spokojí. Ruský tuner Truck Garage z Petrohradu má ale řešení, jak z vozu GAZ 69 udělat přeci jen trochu důstojnější dopravní prostředek pro takové to denní dojíždění pro rohlíky a noviny.

Zajímavosti | SUV | Fascinace | Off-roady | Ostatní značky

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Pod kapotu totiž vrazí osmiválec HEMI 6,4 l o výkonu 342 kW (465 k). Ten posílá svou sílu na všechna kola (mají průměr 17") přes automatickou převodovku. Další možností jsou i jiné technicky příbuzné osmiválce. Předpokládáme, že spotřeba paliva se od původní normy pro GAZ 69 (14 l na 100 km) moc lišit nebude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prakticky každé z dvanácti vyrobených aut vznikne ručně na individuální přání zákazníka. Základní cena se vejde do poměrně rozumných 60 000 dolarů

Vznikne jen 12 automobilů s cenou necelých 60 000 dolarů bez daně (1 440 000 korun). To vypadá jako docela zajímavá nabídka za opravdu stylové přibližovadlo. Interiér možná není luxusní, ale najdete tu elektrické sedačky, rádio a třeba i USB vstup.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků