Klasický sovětský off-road GAZ 69 dostal osmiválec HEMI 6.4 o výkonu 465 k

Chcete něco originálního? Tak si běžte rychle objednat tuhle přestavbu sovětského vojenského teréňáku GAZ 69.

Sovětské „gazíky“ 69 byly vyráběny v letech 1953 až 1972 a sloužily i v Československé lidové armádě jako transportní nebo štábní vozidlo. Pokud jste byli na vojně, pravděpodobně si je pamatujete. Čtyřválec 2,1 l měl výkon 55 koní a třístupňovou převodovku. Více než 1500 kg vážící auto nedokázal dostat za 90 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Představa amerického osmiválce HEMI pod kapotou sovětského „gazíku“ je doslova zvrácená. Pokud vás tohle láká, pospěšte si. Bude vyrobeno jen pouhých 12 aut

S takovými parametry se asi běžný motorista sotva spokojí. Ruský tuner Truck Garage z Petrohradu má ale řešení, jak z vozu GAZ 69 udělat přeci jen trochu důstojnější dopravní prostředek pro takové to denní dojíždění pro rohlíky a noviny.

Zajímavosti | SUV | Fascinace | Off-roady | Ostatní značky

Galerie: Ruská terénní vozidla, která doslova nahánějí strach

Pod kapotu totiž vrazí osmiválec HEMI 6,4 l o výkonu 342 kW (465 k). Ten posílá svou sílu na všechna kola (mají průměr 17") přes automatickou převodovku. Další možností jsou i jiné technicky příbuzné osmiválce. Předpokládáme, že spotřeba paliva se od původní normy pro GAZ 69 (14 l na 100 km) moc lišit nebude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prakticky každé z dvanácti vyrobených aut vznikne ručně na individuální přání zákazníka. Základní cena se vejde do poměrně rozumných 60 000 dolarů

Vznikne jen 12 automobilů s cenou necelých 60 000 dolarů bez daně (1 440 000 korun). To vypadá jako docela zajímavá nabídka za opravdu stylové přibližovadlo. Interiér možná není luxusní, ale najdete tu elektrické sedačky, rádio a třeba i USB vstup.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků