Seznamte se s modernizovaným modelem Sportage. Novinka dává sbohem vznětovému čtyřválci 1.7 CRDi a místo něj tu máme hned dvě náhrady, z toho jednu elektrifikovanou.
Minulý týden jsme psali, že Kia na rozdíl od některých jiných automobilek naftové pohonné jednotky ještě nezatracuje. A že dokonce pracuje na hybridizaci vznětového motoru, který bude mít v dohledné době premiéru v inovovaném modelu Sportage.
Jak sami vidíte, ta dohledná doba právě nastala – Kia zveřejnila první oficiální fotky svého středního SUV po mezigenerační modernizaci a přidává k tomu také pár základních technických údajů. Než se do nich ale pustíme, pojďme se nejdříve podívat na změny v designu.
Přímým srovnáním původního a nového auta zjistíte, že nejsou nijak zásadní. Stylistické oddělení zlehka učesalo mřížku chladiče, zvětšilo otvor v předním nárazníku, který teď doplňuje horizontální lamela a osvěžení přináší rovněž přepracovaná vnitřní struktura světlometů vyplněných jednotkami LED.
Jinak vypadají rovněž mlhovky, přičemž ve výbavě GT Line, kterou máme možnost vidět na továrních snímcích, Kia nahradila chromované prvky černým lakem. Jak toto řešení ve výsledku působí, necháme na vašem zvážení, a stejně tak můžete diskutovat o úpravách provedených v podobném duchu i na zádi či zcela nových kolech o průměru 16 až 19 palců. My jdeme k motorům.
Tou nejdůležitější informací je, že Kia z nabídky této modelové řady vypouští přeplňovaný naftový čtyřválec o objemu 1,7 litru. Místo něj nastupuje nepatrně menší jednotka 1.6 CRDi s interním označením U3, která bude k mání ve dvou výkonových variantách. Ta slabší bude mít 115 koní, silnější pak 136, přičemž ostřejší provedení bude možné kombinovat s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Asi nejzajímavější novinkou pod přední kapotou je nový čtyřválec s obchodním označením EcoDynamics+. Interně mu bylo přiděleno písmeno R, má objem 2,0 litru a spolupracuje s elektrickým obvodem o napětí 48 V. Ten je zde kvůli přídavnému startér-generátoru o výkonu necelých 14 koní schopnému vypomáhat vznětovému agregátu při akceleraci, což má pod tvůrců snížit spotřebu i emise o 7 procent.
Co vám ještě dlužíme? Asi už jen ceny a termín uvedení na trh. To první prozatím neznáme, víme ale, že faceliftovaná Kia Sportage dorazí k evropským prodejcům ve třetím kvartálu letošního roku.