Kicherer C63 Supersport: C 63 AMG na druhou

Kicherer upravil vrcholné provedení sedanu Mercedes třídy C. Agresivnější vzhled doplňuje motor naladěný na 550 koní.

Na tomto místě jsme vám včera představili nový sedan řady E opatřený posilovací kúrou od Brabusu, ale dnes zde pro vás máme model C od Kichereru z německého Stockachu, který patří na špici skupiny těch nejrespektovanějších úpravců vozů značky Mercedes-Benz. Kicherer na vrcholnou verzi C 63 AMG aplikoval svůj paket s neskromným názvem Supersport Performance a jeho cílem bylo vytvořit vůz nejen velmi rychlý a stabilní, ale zároveň patřičně komfortní. Podrobností k dispozici až tak mnoho mnoho nemáme, shrňme si tedy dostupná fakta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sada Supersport obsahuje řadu doplňků vyrobených z uhlíkových kompozitů, které najdeme třeba na masce chladiče, předním nárazníku, zrcátkách nebo krytu motoru. O specifický vzhled karoserie se stará také instalace výrazných prahových obkladů, rozšířených zadních blatníků, denních světel z LED a difuzoru pod zadním nárazníkem, vyrobeného pochopitelně opět z kompozitů. Drobné úpravy se dotkly také prostoru pro posádku, všimneme si například nových koberců či sportovního volantu s kompozitovými doplňky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Při modifikaci pohonné jendotky se u Kichereru při vývoji modelu C 63 Supersport omezili především na přepracování elektronické řídicí jednotky a výfukové soustavy, díky čemuž motor nyní dává 550 koní (403 kW) a točivý moment až 630 Nm. To představuje nárůst výkonu téměř o 100 koní proti sériové verzi. Inu, když má motor patřičný objem, dá se i z „atmosféry” vydolovat relatvině jednoduchými úpravami slušná porce výkonu navíc...

O patřičný kontakt s vozovkou se starají sportovní podovzek se stavitelnou tuhostí, přepracovaný diferenciál s omezenou svorností, brzdová soustava Brembo a dvacetiplacové lité ráfky RS-1 s pneumatikami o šířce 245 mm vpředu a 275 mm vzadu.

Přesné dynamické parametry úpravce neuvádí, jisté je ale zrychlení na „dvoustovku” za méně než 14 sekund, se kterým si ostudu určitě neutrhnete. O cenu úpravy byste si museli napsat přímo do Kichereru...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kicherer C 63 Supersport
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků