Kia získala licenci k provozování autonomních vozidel v Nevadě

Společnost Kia Motors získala v americkém státě Nevada povolení k prvním zkouškám technologií plně autonomního řízení na veřejných komunikacích.
 
Kia se chystá testovat technologie částečně a plně autonomního řízení za reálných podmínek v rámci svého strategického plánu v oblasti autonomního řízení vozidel.
 
Kia má v plánu do roku 2020 představit řadu technologií částečně autonomního řízení (včetně ekologicky zaměřených modelů) a do roku 2030 by ráda na trhu představila svůj první vůz s plně autonomním řízením. První fáze investic automobilky Kia – v celkovém objemu 2 mld. USD – umožní těmto společnostem vyvinout nové vyspělé systémy na podporu řízení (ADAS) a přijmout vyšší počet inženýrů. Díky uvedené investici se v příštích letech představí inteligentní vozidla příští generace. Díky této licenci bude moci automobilka Kia urychlit testování svých nových technologií autonomního řízení, které jsou nyní v počáteční fázi vývoje, zvláště pak s důrazem na vozidla s alternativním pohonem. Kia je přesvědčena, že nejnovější inovace – v oblasti částečně i plně autonomního řízení – nakonec zvýší bezpečnost cestování pro všechny účastníky silničního provozu. K docílení maximální bezpečnosti bude zapotřebí spousta dalšího výzkumu a přísného testování produktů.
 
Vyspělé systémy Kia na podporu řízení 
Kia plánuje v příštích letech představit řadu technologií ADAS pro částečně autonomní řízení, přičemž mnoho nových funkcí by se do roku 2020 mělo objevit i na trhu. Patří sem asistent pro jízdu v koloně (TJA), systém autonomního řízení na dálnici (HAD), systém autonomního řízení ve městě (UAD), systém nouzového zastavení (ESS) a technologie autonomního parkování. Nová řada technologií na podporu řízení bude vždy koncipována tak, aby je řidič mohl obejít vlastním zásahem a případně korigovat řízení vozidla dle vlastního přání.
Zmiňované nové technologie doplní stávající sadu systémů nabízených automobilkou Kia u jejích nejnovějších produkčních vozidel, včetně modelu Sorento a zcela nových modelů Optima a Sportage, které Kia zanedlouho představí. Hlavním smyslem uvedených technologií je usnadnit zákazníkům řízení a současně zvýšit jeho bezpečnost díky schopnosti co nejdříve odhalit nebezpečí a umožnit řidiči – nebo vozu samotnému – příslušným způsobem zasáhnout. Mezi technologie, které Kia již dnes nabízí, patří systém varování při opuštění jízdního pruhu (LDWS), systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (LKAS), funkce sledování slepého úhlu (BSD), nezávislý systém nouzového brzdění (AEB) a vyspělý inteligentní tempomat (ASCC).
 
Kia plánuje do patnácti let uvést na trh plně autonomní vozidla 

V rámci své dlouhodobější strategie chce Kia do roku 2030 představit plně autonomní vozidla. Coby klíčová součást vývoje automobilky Kia zaměřeného na technologie plně autonomního řízení (tedy skutečný samořiditelný vůz) je výzkum automobilky zaměřen na komunikaci mezi vozidly navzájem (V2V), komunikaci mezi vozidly a infrastrukturou (V2I), resp. mezi vozidly a jejich okolím (V2X).
 
Umožní-li Kia přímou a nezávislou komunikaci vozů s jejich okolím, dosáhnou modely vybavené technologiemi ADAS maximálního stupně bezpečnosti i efektivity.

Kia Rio 1.399
Rok výroby: 2007
Stav: 92 971 km
Cena: 65 000 Kč
Kia Sorento 2.497
Rok výroby: 2009
Stav: 161 478 km
Cena: 190 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 82 240 km
Cena: 70 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků