Kia zahájila výrobu elektrického modelu Soul. Namířeno má také do ČR

Automobilka Kia odstartovala sériovou výrobu elektrické verze modelu Soul. Ta dostala označení EV a pro korejskou značku představuje důležitý milník. Jde o první elektromobil Kia, který má namířeno do celého světa. První exempláře jsou určeny pro Evropu, kde se objeví během druhé poloviny letošního roku. Novinka se bude prodávat také v České republice.

Testy | SUV | Kia

Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Kia Soul EV navazuje na elektromobil Ray EV, který se pohyboval v běžném provozu poslední tři roky. Celkový dojezd korejské novinky činí 212 km, maximální rychlost dosahuje na 145 km/h a stovka je otázkou 11,2 s. O pohon se stará elektromotor o výkonu 110 k. Maximum točivého momentu má hodnotu 285 Nm. Akumulátory jsou uložené pod podlahou interiéru.

Zajímavosti | Elektromobily | Technika | Palivo | Premiéry | Kia

Kia Ray EV: první sériový elektromobil z Koreje

Elektrický Soul se také chlubí řadou ekologicky šetrných materiálů. V interiéru tak najdeme bioplasty, biopěny, biotkaniny a bioplsti. O ceně se tisková zpráva nezmiňuje.

Na českém trhu aktuálně už kromě známých elektromobilů (Leaf, iOn, i3) můžete pořídit také například novinky v podobě Volkswagenů e-up! a e-Golf. Druhý jmenovaný dorazil do prodeje před pár dny s cenou zhruba 900 000 Kč. Ve srovnání s Kiou Soul EV nabídne nižší dojezd (190 km), výkonnější motor (115 k) a o 5 km/h nižší maximální rychlost.

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků