Kia Venga EV: první „český” elektromobil?

Sympatický mix mini a MPV vyráběný na severní Moravě si začíná i na našem trhu probíjet cestu ke svým zákazníkům, avšak automobilka chce v tomto ohledu zajít ještě dál a nabídku oživit o verzi poháněnou pouze elektromotorem. Pokud by se tak skutečně stalo, šlo by o první masově vyráběný elektromobil alespoň s trochu českými kořeny. Ale nepředbíhejme událostem, v Ženevě si můžeme prohlédnout teprve první výsledky práce na tomto perspektivním výtvoru.

Uvedená Kia Venga s přívlastkem EV dostala elektromotor disponující výkonem 80 kW a velmi solidním točivým momentem 280 Nm. Tyto hodnoty pak bohatě postačují na to, aby vůz zrychlil z nuly na stovku za 11,8 sekund a dosáhl maximální rychlosti 130 km/h. Tyto údaje ovšem nelze brát jako konečné, více není dovoleno kvůli omezné kapacitě baterii. Nicméně, pro městský provoz, v němž bude Kia Venga EV „doma“, to musí bohatě postačovat.

„Šťáva“ pro elektromotor pochází z dvoubalení 24 kWh li-polymerových baterii, které na plné nabití zabezpečí dojezd zhruba 170 km. Zajímavější je však údaj o nabíjení, podle něhož stačí na 80 procent nabití akumulátoru pouhých 20 minut, použijeme-li rychlejší režim nabíjení. Pro úplné nabití si bude za normálních okolností Venga EV vyžadovat kolem osmi hodin. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Venga EV
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků