Sympatický mix mini a MPV vyráběný na severní Moravě si začíná i na našem trhu probíjet cestu ke svým zákazníkům, avšak automobilka chce v tomto ohledu zajít ještě dál a nabídku oživit o verzi poháněnou pouze elektromotorem. Pokud by se tak skutečně stalo, šlo by o první masově vyráběný elektromobil alespoň s trochu českými kořeny. Ale nepředbíhejme událostem, v Ženevě si můžeme prohlédnout teprve první výsledky práce na tomto perspektivním výtvoru.
Uvedená Kia Venga s přívlastkem EV dostala elektromotor disponující výkonem 80 kW a velmi solidním točivým momentem 280 Nm. Tyto hodnoty pak bohatě postačují na to, aby vůz zrychlil z nuly na stovku za 11,8 sekund a dosáhl maximální rychlosti 130 km/h. Tyto údaje ovšem nelze brát jako konečné, více není dovoleno kvůli omezné kapacitě baterii. Nicméně, pro městský provoz, v němž bude Kia Venga EV „doma“, to musí bohatě postačovat.
„Šťáva“ pro elektromotor pochází z dvoubalení 24 kWh li-polymerových baterii, které na plné nabití zabezpečí dojezd zhruba 170 km. Zajímavější je však údaj o nabíjení, podle něhož stačí na 80 procent nabití akumulátoru pouhých 20 minut, použijeme-li rychlejší režim nabíjení. Pro úplné nabití si bude za normálních okolností Venga EV vyžadovat kolem osmi hodin.
Kia Venga EV