Kia v Žilině čelí poklesu ruského trhu, pomoci mají i novinky ze Ženevy

Nepříznivý vývoj v Rusku postihl také slovenskou továrnu automobilky Kia. Její mluvčí nicméně věří, že se podaří objem výroby stabilizovat díky zájmu o nový motor, převodovku a výbavu modelu Cee’d.
Seznam kapitol
  1. Kia v Ženevě
  2. Kia v Ženevě: Fotogalerie

Kia představuje na autosalonu v Ženevě nejen koncept Sportspace, ale i nové sériové produkty: sportovně stylizovaný Ceed GT Line, tříválcový motor 1,0 l Kappa a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Tyto novinky by měly přispět ke stabilizaci a možná i dalšímu růstu továrny Kia v Žilině. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mluvčí Kia Motors Slovakia Jozef Bačé věří, že nový Ceed GT Line pomůže stabilizovat objem výroby i přes vývoj v Rusku, kam dříve mířila až pětina produkce žilinské továrny

„Už od roku 2009 nepřetržitě rosteme a díky novým produktům, které představujeme tady v Ženevě, máme šanci růst i nadále,“ věří Jozef Bačé, mluvčí Kia Motors Slovakia. Vzápětí ale přiznává, že lehké to nebude: „Už od poloviny minulého roku pozorujeme pokles poptávky v Rusku. Tamní trh přitom pro nás vždy byl velmi důležitý, vyváželi jsme tam asi pětinu produkce.“

Video | Byznys | Kia

Kia vyrábí na Slovensku stále víc aut. Byli jsme se tam podívat.

Bačé říká, že pokles vývozu do Ruska je přibližně patnáctiprocentní. Přesto továrna za loňský rok zaznamenala více než tříprocentní růst objemu výroby: „Propad v Rusku se nám podařilo kompenzovat posilováním na západoevropropských trzích.“ Auta ze Žiliny se podle něj výborně prodávala ve Španělsku, Polsku i Švédsku, ale také na velkých trzích v Německu a Británii.

Pro letošní rok analytici předpovídají propad ruského trhu o 25 až 30 procent. Mluvčí slovenské továrny nicméně vidí naději na udržení nebo dokonce zlepšení objemu výroby v rozšíření výrobního programu o novinky, které by mohly k Ceedu přilákat nové zákazníky. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GT Line bude k dispozici v pětidveřovém provedení i jako kombi

Kia Ceed GT Line je v podstatě paket sportovního vzhledu, inspirovaný ostrým hatchbackem Kia Ceed GT. Jeho nejvýraznějším znakem jsou do čtverce uspořádané diody denního svícení. Paket ale obsahuje také 17" kola, zadní LED svítilny a sportovně stylizovaný zadní nárazník s naznačeným difuzorem. Inspirace modelem GT se projevuje také uvnitř. 

Více se dozvíte z ofiicální tiskové zprávy:

Zobrazit tiskovou zprávu

Ceed GT Line může být poháněn různými motory včetně nového tříválce 1,0 Kappa. Motor je osazený vysokotlakým přímým vstřikováním se šestiotvorovými vstřikovači a turbodmychadlem, kterému s vyplachováním pomáhá elektromotor. 

Podobně jako třeba litrový EcoBoost od Fordu má korejská novinka chladicí soustavu se dvěma okruhy a sběrné potrubí integrované do hlavy válců. Výsledkem toho všeho je výkon 88 kW a točivý moment 172 Nm, dostupný v rozsahu 1500-4100 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V Ceedu GT Line budou debutovat i dvě významné novinky pod kapotou, přeplňovaný tříválec 1,0 l a 7stupňová dvouspojková převodovka

Třetí novinkou v Žilině vyráběné řady Ceed je nová sedmistupňová dvouspojková převodovka. Má suché spojky a je určena pro motory s točivým objemem do 300 Nm.

Bačé uvádí, že novinky už teď pozitivně ovlivnily zaměstnanost v žilinské továrně. „V souvislosti s náběhem výroby řady GT Line a nových motorů budeme v prvních měsících letošního roku přijímat nové zaměstnance,“ říká.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Kia v Ženevě
  2. Kia v Ženevě: Fotogalerie
Kia Carens 1.991
Rok výroby: 2009
Stav: 127 259 km
Cena: 93 000 Kč
Kia Pro-Ceed 1.991
Rok výroby: 2008
Stav: 159 100 km
Cena: 90 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2012
Stav: 67 097 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků