Kia spouští výrobu úsporného modelu Cee´d ISG

5 komentářů

Rejpal
16. ledna • 14:51

Nejen u KIE, ale i u nového 1,3 motoru Toyoty.
Zkušenost i cit mi říká, že těch pár vteřin na volnoběh více šetří motor, než neustálé startování po městě. A u dlouhých úseků je to asi také zbytečnost. Lehká noha je daleko efektivnější než tyto novoty. Ale proti gustu, žádný dišputát.

Pavel F.
16. ledna • 15:21

Nebojte se, předpokládám u toho aspoň trochu inteligence jako u hybridů.
Takže ISG nebude fungovat dřív, než motor bude zahřátý na teplotu, kdy už stop-start nebude motoru škodit.

Petr
18. ledna • 0:00

Presne tak to bude. Sleduje to nekolik parametru - napr. teplotu motru, stav akumulatoru, teplotu katalyzatoru. Zaroven zabranuje prilis castemu vypinani a zapinani, napr. pri pojizdeni v kolone.

ZocelenyDrapalik
18. ledna • 11:10

Automatika je hezka vec, ale podle meho by uplne nejlepsi bylo, kdyby dali tlacitko na volant a ridic by to aktivoval sam. Samozrejme aktivace by probehla kontrolou parametru, a pokud by to napr. teplota motoru a kapacita baterii umoznovala, motor by zastavil. Jedine ridic je totiz schopen odhadnout, jestli jeho prestavka bude dvouvterinova nebo delsi, zda cervena sviti jiz z dalky a tedy nejspise brzo prepne na zelenou, zda se kolona neustale pohybuje priskoky po metrech, nebo zda stoji, atd. Automatika bude ve meste generovat stovky trivterinovych zastavek, coz spise spotrebu zvedne. Proc tam nedali kouzelne tlacitko za korunu nekam na dosah prstu? (Ono tam samozrejme je, ale nekde hluboko na palubce, coz neumoznuje operativni zapinani).

kkk
20. ledna • 20:29

no, hlavne motor 1,6 benzin to urcite nepotrebuje. V meste sa tazko dostanem cez 7,5 litra - a to je to sluzobak...Myslim, ze ten motor je skutocne usporny aj bez takejto "vymozenosti"

Doporučujeme

Články odjinud