Kia Soul: stylovější, prostornější, pohodlnější [první jízdní dojmy]

Druhá generace modelu Soul před pár dny oficiálně dorazila na český trh. Jak moc se oproti generaci první změnila a čím hodlá oslovit zákazníky?
Kia Soul: stylovější, prostornější, pohodlnější [první jízdní dojmy]
Seznam kapitol
  1. Úvod, Stylovější
  2. Prostornější, Pohodlnější, Technické údaje
  3. Fotogalerie

První vydání modelu Kia Soul bylo svým způsobem překvapení. Korejská automobilka vypustila na trh auto s netradičním designem, které se zákazníkům líbilo. Kromě toho si odneslo také různá ocenění včetně například Red Dot Design Award z roku 2009. Celkově se vyrobilo přes 700 000 kusů. Na českém trhu to ale už taková sláva nebyla. Za dobu svého působení oslovila Kia Soul zhruba 1200 zájemců.

Autosalony | Design | Frankfurt 2013 | Kia

Kia Soul vypadá jako facelift, ve skutečnosti je ale úplně nová

V současnosti dorazila generace druhá. Ta má být po všech stránkách lepší a hodlá ukousnout větší podíl z neustále rostoucího koláče segmentu malých SUV. Kia odhaduje, že v roce 2016 se v České republice prodá v této kategorii 8000 automobilů. Minulý rok to bylo necelých 3500 vozů, přičemž od roku 2008 šlo o nárůst 91 %. I z těchto důvodů je Soul pro Kiu důležitým modelem. V Evropě totiž není situace jiná.

SOUL_14.JPGSOUL_09.JPG 
Design ve velkém následuje předchozí generaci, ale přidává prvky z konceptu Track´ster. Výsledek vypadá výborně. Obzvlášť s dvoubarevnou karoserií a osmnáctipalcovými dvoubarevnými disky.

Stylovější

Novou Kiu Soul jsme si mohli prohlédnout poprvé minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu. Na první pohled tohle auto vypadá spíše jako klasický facelift, nicméně vůz je zcela nový. Základ designu si zachoval záměrně, přičemž do něj byly implantovány prvky ze studie Track´ster, která se představila v roce 2012. V reálu novinka vypadá opravdu velmi dobře. Design bude určitě silnou zbraní, o tom není pochyb.

Design | Premiéry | Sportovní auta | Kia

Kia Track´ster: tak trochu jiný Soul

Obzvlášť dobře budou vypadat verze, u kterých se nebude šetřit. Za 17 000 Kč si můžete vybrat jednu ze čtyř možných dvoubarevných kombinací, dokoupit lze až osmnáctipalcová kola (+10 000 Kč), přičemž si můžete vybrat, zda sáhnete po klasické verzi nebo po barevném provedení. Kia chtěla nabídnout větší možnosti individualizace a toto je výsledek.

Pro úplnost dodejme, že u dvoubarevných variant jsou na výběr možnosti bílá + červená, vanilková + černá, modrá + bílá a červená + černá (tu najdete na fotkách). Disky si můžete nechat vylepšit červenou, stříbrnou, tmavě šedou nebo černou barvou. Poslední jmenovaný byl opět případ našeho automobilu.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Kia Ceed 1.4
Rok výroby: 2012
Stav: 111 928 km
Cena: 155 000 Kč
Kia Rio 1.493
Rok výroby: 2006
Stav: 132 607 km
Cena: 63 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2012
Stav: 136 884 km
Cena: 158 000 Kč
Test Škoda Fabia Combi ScoutLine 1.2 TSI DSG – Švihák plastový

Škoda Fabia Combi ScoutLine

Zatímco minulá generace Fabie nesla v oplastované verzi drsný název Scout, ta současná se drží více při zemi. Plastů ubylo, filozofie však zůstává.

21.  9.  2016 | Aleš Veverka | 66 příspěvků
Test Mini Cabrio Cooper S – Klukům vstup povolen!

Test Mini Cabrio Cooper S

I v současné generaci přišla automobilka Mini s otevřeným provedením Cabrio. Verze Cooper S má výkonu na rozdávání, otázkou však zůstává, jestli je 192 koní opravdu potřeba.

14.  9.  2016 | Aleš Veverka | 4 příspěvky
Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

Ford Focus RS vs. VW Golf R

Na Ford Focus RS všichni pějí chválu už hezky dlouho. Opravdu je tak dobrý? A jak si vede ve srovnání s konkurenty, které tu dnes zastupuje Golf R?

30.  8.  2016 | Lukáš Dittrich | 38 příspěvků