Kia Soul: stylovější, prostornější, pohodlnější [první jízdní dojmy]

Druhá generace modelu Soul před pár dny oficiálně dorazila na český trh. Jak moc se oproti generaci první změnila a čím hodlá oslovit zákazníky?
Kia Soul: stylovější, prostornější, pohodlnější [první jízdní dojmy]
Seznam kapitol
  1. Úvod, Stylovější
  2. Prostornější, Pohodlnější, Technické údaje
  3. Fotogalerie

První vydání modelu Kia Soul bylo svým způsobem překvapení. Korejská automobilka vypustila na trh auto s netradičním designem, které se zákazníkům líbilo. Kromě toho si odneslo také různá ocenění včetně například Red Dot Design Award z roku 2009. Celkově se vyrobilo přes 700 000 kusů. Na českém trhu to ale už taková sláva nebyla. Za dobu svého působení oslovila Kia Soul zhruba 1200 zájemců.

Autosalony | Design | Frankfurt 2013 | Kia

Kia Soul vypadá jako facelift, ve skutečnosti je ale úplně nová

V současnosti dorazila generace druhá. Ta má být po všech stránkách lepší a hodlá ukousnout větší podíl z neustále rostoucího koláče segmentu malých SUV. Kia odhaduje, že v roce 2016 se v České republice prodá v této kategorii 8000 automobilů. Minulý rok to bylo necelých 3500 vozů, přičemž od roku 2008 šlo o nárůst 91 %. I z těchto důvodů je Soul pro Kiu důležitým modelem. V Evropě totiž není situace jiná.

SOUL_14.JPGSOUL_09.JPG 
Design ve velkém následuje předchozí generaci, ale přidává prvky z konceptu Track´ster. Výsledek vypadá výborně. Obzvlášť s dvoubarevnou karoserií a osmnáctipalcovými dvoubarevnými disky.

Stylovější

Novou Kiu Soul jsme si mohli prohlédnout poprvé minulý rok na autosalonu ve Frankfurtu. Na první pohled tohle auto vypadá spíše jako klasický facelift, nicméně vůz je zcela nový. Základ designu si zachoval záměrně, přičemž do něj byly implantovány prvky ze studie Track´ster, která se představila v roce 2012. V reálu novinka vypadá opravdu velmi dobře. Design bude určitě silnou zbraní, o tom není pochyb.

Design | Premiéry | Sportovní auta | Kia

Kia Track´ster: tak trochu jiný Soul

Obzvlášť dobře budou vypadat verze, u kterých se nebude šetřit. Za 17 000 Kč si můžete vybrat jednu ze čtyř možných dvoubarevných kombinací, dokoupit lze až osmnáctipalcová kola (+10 000 Kč), přičemž si můžete vybrat, zda sáhnete po klasické verzi nebo po barevném provedení. Kia chtěla nabídnout větší možnosti individualizace a toto je výsledek.

Pro úplnost dodejme, že u dvoubarevných variant jsou na výběr možnosti bílá + červená, vanilková + černá, modrá + bílá a červená + černá (tu najdete na fotkách). Disky si můžete nechat vylepšit červenou, stříbrnou, tmavě šedou nebo černou barvou. Poslední jmenovaný byl opět případ našeho automobilu.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Kia Ceed 1.4
Rok výroby: 2012
Stav: 111 928 km
Cena: 170 000 Kč
Kia Rio 1.493
Rok výroby: 2006
Stav: 132 607 km
Cena: 65 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 93 531 km
Cena: 94 000 Kč
Test Seat Ibiza Cupra: Vstupenka do světa radosti a rychlosti

Seat Ibiza Cupra

Seat z povzdálí útočí na přední příčky mezi rychlými kompaktními hatchbacky. Bez velkého tyjátru Ibiza Cupra přezbrojila na větší motor a vyměnila automat za manuál. Jak moc skvělá je?

včera | Ondřej Lilling | 1 příspěvek
Test ojetiny: Najít pěkný Citroën C4 Picasso vám dá dost práce

Test ojetiny: Citroën C4 Picasso

Zapomeňte na obvyklá klišé o francouzských autech. MPV Picasso není špatné, ale bude vám trvat, než najdete povedený kus s dobrým motorem.

19.  6.  2016 | Dalibor Žák | 36 příspěvků
Audi R8 V10 Plus vs. Jaguar F-Type R AWD: Rychlost, nebo zábava

Audi R8 vs. Jaguar F-Type

Máte rádi rychlost v té nejčistší podobě, nebo preferujete zábavu? Tak přesně o tom bude dnešní srovnávací test, ve kterém se vám představí celkem 1160 koní.

7.  6.  2016 | Lukáš Dittrich | 25 příspěvků