Kia Soul Hybrid: v Šanghaji již v produkční verzi

Zhruba po půl roku od představení prvního „městského crossoveru“ jihokorejské automobilky Kia se na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji představila i jeho hybridní verze, která má přispět k „čištění“ měst od škodlivých emisí. Ačkoliv nad skutečnou účinností hybridů bychom mohli jistě dlouho spekulovat, tyto vozy se těší stále větší oblibě a tak je v zájmu každého výrobce, aby uspokojil i „ekologicky založené“ zákazníky. Pojďme se ale podívat co tahle zaoblená krabice v sobě ukrývá.

Stejně jako v předprodukční hybridní verzi, i zde najdeme úsporný 1,6 litrový čtyřválec, jemuž sekunduje elektromotor s výkonem 15 kW. Pohon zabezpečují přední kola, na nichž je veškerá síla z jednoho i druhého agregátu přenášena díky převodovce CVT. Pro snížení celkové spotřeby paliva automobilka sáhla i po dalších tradičních řešeních, jako třeba pneumatikám s nižším valivým odporem nebo stylingovým doplňkům zlepšujících aerodynamiku. Kombinovaná spotřeba se pak dostala na hodnotu 4,9 l/100 km a na jeden kilometr pak přispěje 117 gramy emisí CO2, což představuje zhruba 26 procentní rozdíl oproti běžné verzi.
Novinka se dostane do prodejů ještě letos, zda doputuje i do našich končin je ale zatím neznámou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Kia Soul Hybrid  foto: Autoblog

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků