Kia Soul First Class: Autonomní crossover se sedadly proti směru jízdy

Kia zveřejňuje upoutávku na představení konceptu autonomního crossoveru. Díky němu se přibližuje vizi svého prvního plně autonomního vozu. Oficiální představení proběhne na letošní SEMA Motor Show v Las Vegas.

Zatímco soustava radarů, senzorů a kamer se má postarat o bezpečné cestování, volant či pedály nejsou potřeba. Nebudou tak ani k dispozici. Pasažéři v první řadě dokonce sedí proti směru jízdy. Řidičskou zábavu chtějí Korejci vyměnit za čtyřicetipalcovou televizi a vysokovýkonnou audio soustavu. K dispozici budou také dva tablety, které umožní přístup ke všem funkcím konceptu.  Podlaha bude ze dřeva a najdeme i množství kvalitní kůže.

Zajímavosti | Kia

Modernizovaná Kia Soul je v Česku. Za 204 koní dáte 564.980 Kč

Exteriér na výjimečnost vozu příliš neukazuje, jedná se o klasický Soul. Zaujme jen lehce pozměněný design přídě či speciální modrá metalíza. Dvoubarevná devatenáctipalcová kola se umějí lépe vyrovnat s obtékajícím vzduchem, o pohonném ústrojí se ale zatím výrobce nezmiňuje.

Než se budeme moci k vozovce otočit zády, čeká standardní vozy značky řada postupných vylepšení, která je k této metě budou přibližovat krok za krokem. Inženýři pracují na balíčku Highway Autonomous Driving (HAD), který zajistí autonomní ovládání vozu ve vyšších rychlostech. Třeba na dálnicích a silnicích první třídy. Urban Autonomous Driving (UAD) zase představuje soubor technologií, které zajistí samořízení ve městě.

Kia také pracuje na technologii sledování vozu Predecing Vehicle Following (PVF). Ta zajistí bezpečné samořízení i ve chvíli, kdy není vodorovné značení příliš čitelné. Systém zkrátka začne sledovat vozidlo před vámi, tak, jak to známe například z nového Mercedesu třídy E. Traffic Jam Assist (TJM) zajistí podobnou funkci v kolonách. Díky Autonomous Valet Parking (ATP) Kia posádku v budoucnu vysadí a vydá se sama zaparkovat. Řidič ji pak bude moct sledovat a přivolat zpět prostřednictvím chytrého telefonu či hodinek.

Autosalony | Premiéry | Paříž 2016 | Kia

Paříž živě: Kia představila faceliftované modely, kdy se dozvíme ceny?

Snímky kompletního vozu budeme mít k dispozici nejpozději po jeho představení v Las Vegas. Nejedná se přitom o pouhý výstřel do prázdna – jde o velký krok, který značce pomůže uvést do prodeje první autonomní vůz ve své historii. Stát by se tak mělo do roku 2030.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků