Kia Soul: druhá generace po všech stránkách větší a odvážnější

Značka Kia zvolila pro místo premiéry druhé generace svého kompaktního SUV Soul právě probíhající autosalon v New Yorku.

Jak jsme vás informovali již na sklonku letošního roku, jihokorejská automobilka Kia pro letošní rok připravila premiéru druhé generace svého modelu Soul. Základní proporce i stylistický jazyk si tento malý crossover zachovává, ovšem po vzoru dynamicky tvarovaných novinek z posledních týdnů včetně vozů Kia pro_ceed GT nebo Kia Provo nový Soul poněkud nabyl na sebevědomí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Soul: druhá generace přijíždí (zatím do USA) 

Ačkoli to na první pohled tak nemusí vypadat, novinka je oproti první generaci Kia Soul celkem výrazně větší. Zachovává si sice výšku 1 610 mm, ovšem šířka narostla o 15 mm na 1 800 mm a rozvor náprav byl dokonce prodloužen o plných 20,3 mm na celkových 2 570 mm. Soul II bude k mání v sedmi nových barevných odstínech a usnadní přístup k prostoru pro zavazadla o 61 mm širším víkem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Větší dávka sebevědomí a stylu novince nechybí

Podvozek je údajně zcela nový (přesto si zachovává modifikované vzpěry McPherson vpředu a konvenční zadní vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou), skelet karoserie s vyšším podílem vysokopevnostní oceli nabídne prý o 29 % vyšší tuhost v krutu a tenčí sloupky A pro zlepšený výhled řidiče. Za příplatek bude k mání posilovač řízení Flex Steer, dobře známý z jiných vozů značky Kia, s trojicí režimů Comfort, Normal a Sport lišících se zejména silami potřenými pro ovládání volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na evropské specifikace si zatím počkáme

Výbavové stupně pro evropské trhy jsou zatím tajemstvím, zatímco o amerických verzích nového modelu Kia Soul víme již prakticky vše. V USA budou k dispozici jen dva zážehové čtyřválce GDI s atmosférickým plněním, přímým vstřikováním a objemy 1,6 a 2,0 l, jež dosahují výkonu 132 koní (97 kW) a 166 koní (122 kW). Převodovky jsou šestistupňové, standardně manuální a za příplatek automatické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 45 313 km
Cena: 174 000 Kč
Kia Ceed 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 190 846 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 130 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 48 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků