Kia Soul: druhá generace po všech stránkách větší a odvážnější

Značka Kia zvolila pro místo premiéry druhé generace svého kompaktního SUV Soul právě probíhající autosalon v New Yorku.

Jak jsme vás informovali již na sklonku letošního roku, jihokorejská automobilka Kia pro letošní rok připravila premiéru druhé generace svého modelu Soul. Základní proporce i stylistický jazyk si tento malý crossover zachovává, ovšem po vzoru dynamicky tvarovaných novinek z posledních týdnů včetně vozů Kia pro_ceed GT nebo Kia Provo nový Soul poněkud nabyl na sebevědomí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia Soul: druhá generace přijíždí (zatím do USA) 

Ačkoli to na první pohled tak nemusí vypadat, novinka je oproti první generaci Kia Soul celkem výrazně větší. Zachovává si sice výšku 1 610 mm, ovšem šířka narostla o 15 mm na 1 800 mm a rozvor náprav byl dokonce prodloužen o plných 20,3 mm na celkových 2 570 mm. Soul II bude k mání v sedmi nových barevných odstínech a usnadní přístup k prostoru pro zavazadla o 61 mm širším víkem. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Větší dávka sebevědomí a stylu novince nechybí

Podvozek je údajně zcela nový (přesto si zachovává modifikované vzpěry McPherson vpředu a konvenční zadní vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou), skelet karoserie s vyšším podílem vysokopevnostní oceli nabídne prý o 29 % vyšší tuhost v krutu a tenčí sloupky A pro zlepšený výhled řidiče. Za příplatek bude k mání posilovač řízení Flex Steer, dobře známý z jiných vozů značky Kia, s trojicí režimů Comfort, Normal a Sport lišících se zejména silami potřenými pro ovládání volantu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na evropské specifikace si zatím počkáme

Výbavové stupně pro evropské trhy jsou zatím tajemstvím, zatímco o amerických verzích nového modelu Kia Soul víme již prakticky vše. V USA budou k dispozici jen dva zážehové čtyřválce GDI s atmosférickým plněním, přímým vstřikováním a objemy 1,6 a 2,0 l, jež dosahují výkonu 132 koní (97 kW) a 166 koní (122 kW). Převodovky jsou šestistupňové, standardně manuální a za příplatek automatické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků