Kia Soul 1.6 GDI: Když opravdu nechcete zmizet v davu

Kia Soul druhé generace je designově nesmírně povedené auto. Velmi se mi líbí. Po první krátké jízdě ze začátku dubna si ve velkém získalo mé sympatie. Jenže plnohodnotný test ukázal, že to nakonec tak jednoduché nebude.
Seznam kapitol
  1. Kia Soul v kostce
  2. Proč? Protože design, Interiér bez výhrad
  3. Motor: zklamání?, Podvozek: Jistý pouze na chvíli
  4. Kam vlastně patříš?, Závěr, Technické údaje
  5. Fotogalerie

Přestože vypadá Kia Soul druhé generace spíše jako facelift generace první, v mnoha ohledech je odlišná. Především inženýři použili jako základ model cee´d, což výrazně zlepšilo jízdní vlastnosti. Test ale ukázal, že přílišná očekávání nejsou na místě. Soul totiž není špatný, jenže kromě designu v podstatě nad konkurencí v ničem jiném příliš nevyniká.

Potěšit ještě dokáže nabídkou prostoru uvnitř. Do interiéru se příjemně nastupuje, díky hranaté karoserii nemají problém s místem nad hlavou přes 190 cm vysocí lidé, strádat kupodivu nebudou ani co se týká prostoru pro kolena ve druhé řadě.

Benzinový Soul je jasná volba do města. Na rychlejší jízdu po okreskách ani na dálnici to úplně není. Ve městě (a nejen tam) ovšem dělají problémy osmnáctipalcová kola, která hodně snižují komfort a do interiéru se díky nim dostávají rázy od každé nerovnosti. Samozřejmě můžete zvolit menší disky, jenže potom vaše auto zdaleka nebude vypadat tak dobře.

Soul si své zákazníky jistě najde. Mezigeneračně se určitě zlepšil a Kia ho nabízí za relativně zajímavou cenu. Bohužel mezi malými SUV, kam jej výrobce řadí, zuří tvrdý boj. Kdo nehledá především neokoukaný design, ten může za podobné (i nižší) peníze sáhnout po nabídce konkurence. Výběr je poměrně bohatý.

Radosti
Neokoukaný design
Díky vyššímu posazu snadné nastupování
Dost prostoru pro vyšší postavy v obou řadách
Tichý benzinový motor
Kvalita zpracování
Starosti
Na osmnáctipalcových kolech horší pohodlí
Při rychlejší jízdě výrazná nedotáčivost
Velmi umělé řízení
Na dálnici vyšší hluk v interiéru
Obecně vyšší spotřeba
6  /10
74 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie74 fotografií
soul_21.JPG soul_10.JPG soul_02.JPG
Následující kapitola
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 156 872 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2013
Stav: 100 849 km
Cena: 180 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků