Kia Sorento 2013: první jízdní dojmy

Je celkem běžné, že nějaká automobilka změní masku, přidá jiná kola a rázem je na světě „nový“ model. Ovšem je dost neobvyklé, že automobilka prezentuje jako facelift auto, které je kompletně nové. Přesně tohle je případ modernizovaného Sorenta.
Seznam kapitol
  1. Co je nového?, Praxe, Jízda: úplně jiné auto
  2. Fotogalerie

Kia Sorento prošla faceliftem. Podle prvních obrázků všechno vypadalo na naprosto klasickou modernizaci. Jiný je nárazník, vzadu jiné svítilny, objevila se nová kola, nové barvy karoserie a výrobce snížil velikost nelakovaných ploch. Přidejme nějaké ty lepší materiály v interiéru a máme hotovo. Auto jinak zůstalo stále stejné. Tisková zpráva sice obsahovala takovou drobnou poznámku o tom, že Sorento dostalo novou platformu, ale musím se přiznat k tomu, že jsem tuhle poznámku přešel s tím, že asi došlo k pár decentním úpravám a že Kia s používáním slůvka „nový“ přehání tak, jak tomu je téměř vždycky u kteréhokoli jiného faceliftu.

Testy | Kia

Test Kia Sorento 2,2 CRDi: cesta z lesa

Jenže jsem se spletl a rozhodně jsem nebyl sám. Sorento je kompletně nové, byť byste to na první pohled asi netipovali. Jde v podstatě o něco podobného, jak když Suzuki představilo aktuální Swift, který taktéž ve srovnání s předchozí generací vypadá jako facelift. V případě Sorenta má celá věc celkem jednoduché vysvětlení. Auto sdílí platformu s novým Santa Fe, takže není překvapením, že v rámci faceliftu byla ta původní starší vyměněna za novější. Kromě toho, že z takového postupu těží především zákazníci, se samozřejmě ušetří i výrobní náklady, což v dnešní době není vůbec nepodstatné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Na první pohled nic nového, v reálu ale Sorento vypadá mnohem hodnotněji, než tomu bylo dříve.

Co je nového?

Obvyklá otázka, co přesně je tedy u Sorenta nového? Všechno začíná už zmíněnou platformou, která přináší mimo jiné o osmnáct procent vyšší tuhost. Vylepšení se dočkala zadní víceprvková náprava, jiný je posilovač řízení nabízející tři možnosti nastavení, větší je rozchod kol a na výšce ubralo Sorento jeden centimetr. V interiéru najdeme nové čalounění, jiný přístrojový štít, volant, volič automatické převodovky, zapracovalo se také na palubní desce, ve druhé řadě narostlo místo pro nohy o 30 mm, v té třetí pak o 9 mm.

Testy | Mercedes-Benz | Kia

Test Kia Sorento CRDi: korejský Mercedes?

Ve výbavě se objevil například asistent pro jízdu v jízdních pruzích, hlídání slepého úhlu, aktivní parkovací asistent, funkce Corner Light a tak dále. Zvenku poznáte kompletně přepracované Sorento podle jiných světel, jiné masky chladiče a nárazníku, vzadu potom podle jiných dveří, svítilen, nárazníku…Aby byl výčet kompletní, přidejme ještě sedm nových laků karoserie nebo nový design devatenáctipalcových kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Facelift znamená pro Sorento také přepracovanou záď, jiné svítilny a nová kola.

Praxe

Asi taková je zhruba teorie a musím bez jakéhokoliv přehánění uznat, že praxe je ještě lepší. Na fotkách sice Sorento vypadá v podstatě stejně, ale když se na auto podíváte pozorněji naživo, zjistíte, že je o hodně jiné. Už nepůsobí dojmem velkého, ale levného SUV. Sorento díky několika v podstatě drobným designovým změnám dělá dojmem prémiového automobilu. Řečeno stručně a jednoduše, vypadá lépe, a pokud mohu přidat svůj názor, velmi se mi líbí.

Drobnou revolucí prošel i interiér a také o něm se dá říci to samé, co o exteriéru. Dříve bylo Sorento uvnitř klasické korejské, plastové, pro někoho možná nudné. Nová realita je úplně někde jinde a já bych se nebál říci, že je minimálně o třídu lepší. Co je nutné dodat, celek působí lépe, než u Hyundai Santa Fe, které má být podle představitelů automobilky příkladem prémiovosti. Sorento jednoznačně překvapilo a pokud ještě nedávno bylo uvnitř řekněme asijsky strohé, tak dnes bez jakýchkoliv kompromisů uspokojí požadavky náročných evropských zákazníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér je minimálně o třídu lepší. Kromě jiného zaujme přístrojový štít s displejem místo tachometru.

Co v případě interiéru zaujme asi nejvíce, to je nový přístrojový štít, který ve vyšších verzích nabídne místo tachometru jeden velký LCD displej tak, jak to známe třeba z automobilek Mercedes-Benz nebo Lexus. Je velmi dobře čitelný, nabídne různé informace, jen je trochu škoda, že neumí ukazovat údaje navigace. Co se prostoru týká, není třeba mít jakékoliv obavy. Už předchozí Sorento bylo dost velké, tohle nové nabídne ještě o trochu více. Za řidiče vysokého 180 cm se stejný pasažér posadí s nemalou rezervou před koleny. Také v tomto bodě Sorento poráží svého sourozence Santa Fe.

Design | SUV | Kia | Premiéry

Kia Sorento: evropský facelift podrobně

Jízda: úplně jiné auto

Pokud byste stále ještě pochybovali o tom, že Sorento opravdu neprošlo jen klasickým faceliftem, pak vás vyloženě musí přesvědčit jízda. Původně mělo tohle velké SUV jízdní vlastnosti odpovídající své velikosti a zaměření, takže se v zatáčkách karoserie dost nakláněla a houpala. Na takový projev zapomeňte. Kompletně jiný základ je na silnici opět o třídu lepší, auto se naklání podstatně méně, lépe drží v zatáčkách, je tišší a celkově komfortnější. Co se nezměnilo, to je jízda mimo silnici. Stále platí, že časy terénního Sorenta s klasickým rámem dávno pominuly a že to nové sice něco přejede, ale dává důrazně znát, že jeho revírem je především dálnice.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Polní nebo prašná cesta ano, těžší terén ne. Na tomto faktu rozsáhlá modernizace nic nezměnila.

Nabídka motorizací zahrnuje benzinovou 2.4 GDI, která přichází namísto původní 2.4 MPI. Maximální výkon má hodnotu 141 kW a točivý moment vrcholí na 242 Nm. Pro zájemce o diesel je připravena dva-dvojka naladěná na 145 kW a 421 Nm (o automatické převodovky to je 436 Nm). Tu doplní menší naftový dvoulitr s parametry 110 kW a 382 Nm. Všechny jednotky lze kombinovat jak s pohonem dvou, tak s pohonem všech čtyř kol. Základem je šestistupňová manuální převodovka, s výjimkou naftového dvoulitru lze dokoupit také šestistupňový automat.

K prvním jízdám jsme dostali naftovou dva-dvojku spojenou s automatem. Jak už jsem napsal, motor je výrazně tišší, než tomu bylo před „faceliftem“, pro Sorento má minimálně dostatečný výkon a především s klasickým automatem tvoří ideální pár. Jako bonus pak přidá ještě zajímavou spotřebu, která se bez větších problémů pohybuje kolem devíti litrů. Výrobce slibuje pro testovanou verzi 6,7 l/100 km v kombinovaném provozu.

Nová Kia Sorento velmi překvapila. Auto vypadá lépe, interiér je výrazně hodnotnější a především jízdní vlastnosti jsou o třídu lepší. Výsledkem je velké a pohodlné SUV s bohatou výbavou. Uvidíme, jak budou vypadat české ceny. Oficiální uvedení na náš trh proběhne už za týden. 

Následující kapitola
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 156 872 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 43 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků