Kia si troufá stále víc, v L.A. ukázala vlastní „řadu 7“

Kia K900 je sedan nejvyšší třídy s pohonem zadních kol. Automobilka ho představuje na autosalonu v Los Angeles jako novinku pro americký trh. O skutečnou premiéru se ale nejedná.

Kia vystavuje na autosalonu v Los Angeles model Kia K900 – velký luxusní sedan se zadním pohonem, až osmiválcovým motorem a patřičně honosnou výbavou. Korejská automobilka tak poprvé vstupuje do segmentu, na jehož vrcholu stojí německý triumvirát Audi A8, BMW 7 a Mercedes-Benz třídy S. V praxi však bude o zákazníky soupeřit spíše s velkými sedany amerických a japonských výrobců.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kia zveřejnila pouhé tři fotografie K900, ale i z nich lze poznat, že je to pohledné auto

Máte pocit, že jste podobnou zprávu četli už před časem? Nemýlíte se. Kia nejprve uvedla svoji vlajkovou loď na domácím trhu, kde ho od loňska prodává pod označením K9. Nynější novinka je adaptací korejského modelu pro severoamerický trh.

Kia K900 chce oslovit americké zákazníky zejména atraktivním designem, nikoliv nepodobným povedenému modelu Optima, a velkorysou výbavou. Osmiválec bude mít sériově LED světlomety (podobně jako modernizované Audi A8), LED zadní svítilny i LED osvětlení interiéru.

Sériově či za příplatek nabídne Kia K900 řadu luxusních prvků, na které jsou zákazníci zvyklí z velkých sedanů zavedených značek. Z těch méně samozřejmých stojí za zmínku sedadla s vyhříváním, ventilací a mnohosměrným elektrickým seřizováním včetně hlavových opěrek nebo délky sedáku.

Video | Byznys | Kia

Kia vyrábí na Slovensku stále víc aut. Byli jsme se tam podívat.

Elektricky se ovládá i sluneční clona na zadním okně a celoplošná panoramatická střecha. Za příplatek bude dodávána sada VIP Package s elektricky ovládanými a odvětrávanými zadními sedadly. O zábavu se postará 900wattové audio Lexicon se sedmnácti reproduktory.

Pro řidiče má největší Kia připravený head-up displej, adaptivní tempomat, který dokáže regulovat rychlost až do úplného zastavení, nebo detekci vozidel přijíždějících po silnici, na kterou se chystáte vycouvat.

Technicky je Kia K900 příbuzná s Hyundai Equus. Svědčí o tom stejné hodnoty rozvoru náprav (velkorysých 3045 mm) i rozchodu kol (1621 mm vpředu, 1628 mm vzadu). Paletu motorů tvoří V6 3,8 l o výkonu 315 koní a V8 5,0 l o výkonu 426 koní. Jejich sílu přenáší v obou případech na zadní kola osmistupňová automatická převodovka se třemi přepínatelnými režimy řazení: Eco, Normal a Sport.

Tajné | Design | Byznys | Kia

Kia K7/Cadenza nově pro Evropu, pro ostatní ještě větší K900

Ceny K900 zatím zveřejněny nebyly. V komunikaci směrem k americkým novinářům Kia o své novince tvrdí, že má nabídnout „hodnotu řady 7 za cenu řady 5“. Kdyby totéž mělo platit i u nás, stála by Kia K900 podle výbavy a motorizace něco mezi 1,5 a dvěma miliony korun. Její uvedení na český trh nicméně není na pořadu dne.

„Prodej K900 v Evropě nebyl potvrzen a tedy se ho v dohledné době nedočkáme ani u nás,“ řekla nám Kateřina Vokounová, PR Manager Kia Motors Czech. 

Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Kia Carnival 2.902
Rok výroby: 2007
Stav: 167 077 km
Cena: 80 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 313 km
Cena: 125 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků