Kia se chce stát „nejmilovanější“ značkou aut. Inspiraci hledá u VW

Kia si troufá, veřejně vyhlásila, že se hodlá v brzké budoucnosti stát „nejmilovanější“ světovou značkou aut. Příklad si hodlá vzít z Volkswagenu, z jeho filosofie „lidové značky“.

Hyoung-Keun (Hank) Lee, viceprezident společnosti Kia Motors, řekl v rozhovoru pro Automotive News Europe, že Volkswagen představuje pro značku Kia vzor a zároveň inspiraci.

Vytčeného cíle, stát se lidovou značkou, chce Kia dosáhnout tak, že právě vozy Volkswagen použije jako standard. Své vozy bude poměřovat právě s nimi. „Nový vůz Cee'd, který se začne prodávat v Evropě příští rok, bude na stejné úrovni – co se týká jízdních vlastností a ovládání – jako Volkswagen Golf,“ řekl Lee.

"Chceme se stát nejmilovanější značkou světa. Pokud se to stane, tak se to samozřejmě promítne do našich prodejů a podílu na trhu,“ dodal. 

Klepněte pro větší obrázek

Poslední trumf korejské automobilky, nové Rio

Kia zamýšlí zvýšit prodat 2.8 milionu vozů v roce 2014, letos očekává, že prodá 2.4 milionu automobilů. Předpokládá však, že vozů vyrobí o 100 000 více. Ve svých závodech na Slovensku a v USA totiž vyrábí některé modely značky Hyundai.

Kia však nehodlá ve svém útoku na špici postupovat rychle a zbrkle. Chce se vyvarovat chyb, kterých se podle představitelů korejské značky dopustila Toyota, chce se z nich poučit. Ta postupovala příliš rychle v čase, kdy se chtěla stát globální značkou a vymstilo se jí to. Její vozy byly poruchové. 

"Pokud bychom zvýšili naši produkci příliš rychle, hrozilo by riziko, že bychom chybovali jako Toyota. Oni totiž rostli příliš rychle. A jejich zaměstnanci a dodavatelé nestíhali, chybovali, neudrželi kvalitu.“
 

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 325 km
Cena: 120 000 Kč
Kia Sorento 2.497
Rok výroby: 2009
Stav: 161 478 km
Cena: 183 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 82 240 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků