Kia Ray Concept: extrémně úsporný Korejec odhalen

Korejské automobilky se nás v poslední době snaží přesvědčit, že umějí dělat pokroková a spolehlivá auta, která dají vcelku snadnou zapomenout na některé jejich počiny třeba z první poloviny devadesátých let. Teď se ale podíváme na automobilku Kia jinak a svým způsobem trochu vizionářsky, jihokorejská automobilka využila autosalon v Chicagu pro premiéru svého pokrokového konceptu Ray.

Studie postavená na bázi modelu Forte, jehož největším cílem je dobít americký trh cenou, má znázorňovat určitou „nadstavbu“ tohoto modelu a výrobce jej využil pro prezentaci svých nejnovějších nápadů. Zevnějšek působící velice futuristickým dojmem nějak zvlášť popisovat nemusíme, nevržen byl pro dosažení co nejmenšího odporu vzduchu. Tomu se vzhledem k nízké spotřebě, o kterou u tohoto konceptu šlo v první řadě, nelze divit.

O pohon Kiy Ray se stará 1,4 litrový čtyřválec spolupracující s převodovkou CVT a 78 kW elektromotorem, díky němuž se celková kombinovaná spotřeba dostává do velice zajímavých hodnot. Hybridní systém je navíc uzpůsoben tak, že samotný elektromotor, napájený z li-polymerových baterií, dokáže vůz pohánět zhruba 80 km, což na popojíždění po městě bude v pohodě stačit. Na delší trasy se už do práce přidá i zmíněný čtyřválec s výkonem 114 kW, celkově je tak dojezd vozu odhadován na zhruba 1 200 km.

V konceptu najdeme taky kopec technických vychytávek, jako třeba solární střechu, hlasem ovládaný palubní systém, několik dotekových obrazovek a systém řízení drive by wire. Co z tohoto konceptu se dříve nebo později objeví v některém z produkčních vozů, můžeme zatím jen hádat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Kia Ray Concept
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků