Oficiální světová premiéra Kie ProCeed proběhla už na říjnovém autosalonu v Paříži, k oficiálnímu spuštění sériové výroby však došlo teprve včera.
Kia ProCeed pro mě byla jedním z nejpříjemnějších překvapení letošního pařížského autosalonu. Shooting brake v segmentu mainstreamových kompaktů chyběl, což vůz staví do pozice bezkonkurenčního auta, krásně vypadá, hezky v něm sedí a vedle běžných provedení nabízí i přiměřeně „ostrou“ verzi GT.
Nesrovnávejme ji s Hyundaiem i30 N, ten je co do sportovnosti jiná liga, přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 150 kW (204 koní) ale tak akorát stačí k tomu, abyste se hezky svezli, ale nemuseli se nutně bát o papíry. Už standardní Ceed mě po stránce jízdních vlastností potěšil a jak jezdí ProCeed, to zjistíme z kraje příštího roku. Zklamání však rozhodně neočekávám.
Zatímco standardní Ceed se už prohání po českých silnicích v obou nabízených provedeních (hatchback a kombi), ProCeed k nám drazí až v prvním kvartálu příštího roku. Zatím nemá české ceny, hlavním důvodem je ale fakt, že ani nebylo co kupovat. Výroba v Žilině totiž byla oficiálně spouštěna teprve včera, přičemž jinde než do evropských zemí vůz nezamíří.
Stejně jako běžný Ceed byl i ProCeed navržen v evropském designovém centru Kie ve Frankfurtu nad Mohanem. Nabídka motorů zahrnuje tříválec 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW (120 koní) a točivém momentu 172 N.m, čtrnáctistovka T-GDI má 103 kW a 242 N.m, a jediný nafťák (1.6 CRDi) nabízí 100 kW a 280 N.m. Vrcholná šestnáctistovka T-GDI (150 kW, 265 N.m) je vyhrazena pouze verzi GT.
„Přípravy na sériovou výrobu modelu ProCeed jsme v našem závodě začali už koncem minulého roku úpravou technologií výrobních linek. Nový typ karoserie shooting brake přinesl z pohledu výroby několik výzev, které se nám podařilo úspěšně zvládnout. Díky tomu jsme získali množství nových a cenných zkušeností,“ řekl Roman Kraľovanský, vedoucí výroby v Kia Motors Slovakia.