Kia Pro_cee´d: připravena na 24 hodin na Nordschleife

Tento víkend je známý německý okruh kolem hradu Nürburg místem velikolepé události, čtyřiadvacetihodinového závodu cestovních vozidel. Letos se mezi závodící přidává i jihokorejská automobilka Kia, která nyní představila specifikace svého „vyslance“. Na startovní rošt poslala Kia svůj speciálně upravený hatch pro_Cee´d.

Pod kapotou se usídlil dvoulitrový vznětový čtyřválec s výkonem 138 koní při 4 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 305 Nm v rozsahu 1 800 až 2 500 ot./min. Automobilka přizvukuje, že testování vozu probíhalo na různých Evropských okruzích a za různých povětrnostních podmínek, takže vůz je připraven pořádně „zatopit“ konkurenci.
 

Na závodě, kde vůz ujede přibližně 1 900 km, se budou střídat čtyři jezdci. Tým pozůstává ze zkušených italských jezdců, za volantem se bude střídat Gianni Bellani, Alberto Bergamaschi, Paolo Cechellero a seznam uzavírá Edo Varini.

Klepněte pro větší obrázek
Kia pro_Cee´d
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků