Kia představuje hybrid s elektrickým kompresorem a novým alternátorem

V Paříži se kromě jiných novinek představí také Kia Optima T-Hybrid. Nejde o sériový vůz, ale o koncept, který prezentuje novou techniku. Pod kapotou je totiž naftová sedmnáctistovka spolupracující s elektrickým kompresorem a reverzibilním alternátorem, který je spojen s motorem pomocí řemenu. Výsledek tak trochu připomíná systém e-HDI od koncernu PSA.

Elektromobily | Hatchbacky | Byznys | Kia

Do ČR dorazil další elektromobil. Kia Soul EV startuje na 849 980 Kč

Použitý systém je stále ještě ve vývoji, takže automobilka zatím nezveřejnila žádná přesnější data. Tisková zpráva pouze slibuje výkon vyšší o 15-20 procent. V současnosti nabízí motor 1.7 CRDi maximum 100 kW (136 k).

Video | Paříž 2014 | Premiéry | Kia

Kia Sorento dostala dva naftové motory. Vystačí si s přídělem 7,4 l/100 km

Kia Optima T-Hybrid je schopná jet i v čistě elektrickém režimu. Konkrétní údaje o rychlosti bohužel v tiskové zprávě chybí. Pokud správně chápeme přiložené video, pak jde o rychlosti nižší než 15 km/h. Výsledkem celého tohoto konceptu je vyšší výkon a významné snížení produkce emisí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků