Kia představí do roku 2020 sériové auto na vodík

Kia spolupracuje s asi sedmi stovkami různých společností. Výsledkem má být kompaktní palivový článek, který nebude větší než konvenční dvoulitrový čtyřválec.

Korejská značka Kia naskakuje do rozjetého vlaku s cílovou stanicí „sériové auto na vodíkové palivové články“. Takový model se má v nabídce automobilky Kia objevit do roku 2020 a během prvních let jich bude vyrábět jen zhruba tisícovku ročně.

Postupně ale bude poptávka narůstat, jak se bude rozšiřovat infrastruktura. Pokud jde o auto jako takové, vše je teprve na začátku a vlastně ještě ani neexistují designové skici nebo nějaké základní informace. Jedná se jen o rámec celého vodíkového projektu.

Elektromobily | Život řidiče | Názory

Kupci elektroaut dostanou dotaci. Zaplatí ji ti, kdo si pořizují běžná auta

Kia spolupracuje s asi sedmi stovkami různých společností a výsledkem má být kompaktní palivový článek, který nebude větší než konvenční dvoulitrový čtyřválec. Tím si také můžeme udělat obrázek, v jak velkém autě asi vodíkový pohon bude.

Cílem je udělat auto s dojezdem 800 km a maximální rychlostí 170 km/h. Palivový článek má být o 5 % úspornější a zároveň o 10 % výkonnější než aktuální systémy použité například ve vodíkovém Hyundai ix35, zároveň by měl být o 15 % menší a lehčí. Vodíková Kia pak zamíří na všechny důležité světové trhy, tedy i do Evropy.

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2010
Stav: 91 325 km
Cena: 120 000 Kč
Kia Sorento 2.497
Rok výroby: 2009
Stav: 161 478 km
Cena: 183 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2007
Stav: 82 240 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků