Kia píše na Slovensku úspěšný příběh, láme rekordy

Společnost Kia Motors Slovakia oznámila, že letos vyrobila na Slovensku už více než 253 000 vozů. To bylo více než za celý uplynulý rok.

Loni Kia ve svém závodě na severu Slovenska vyrobila celkem 252 252 vozů. Letos má ale nakročeno k daleko lepšímu číslu. Jen v říjnu sjelo z pásů 30 000 vozů, ve srovnání s loňským rokem to bylo o 35 procent lepší číslo. Nový měsíční rekord.

Kia by chtěla na Slovensku letos vyrobit 285 000 aut. Maximální roční kapacita závodu je 300 0000 vozů. První vůz korejské automobilky vyjel z žilinského závodu v prosinci 2006. Téměř 99 %  produkce je ze Slovenska vyváženo. 

V Žilině Kia vyrábí SUV Sportage, model nižší střední třídy cee´d a malý mininivan Venga a mezi evropskými motoristy je o ně obrovský zájem. Růst produkce v posledních měsících souvisí hlavně s poptávkou po novém kombi Kia cee´d.

Představitelé korejské automobilky očekávají další růst i v příštím roce, protože na první čtvrtletí roku 2013 je plánováno zahájení výroby nové generace třídveřové verze modelu pro_cee´d.

Vedle korejské automobilky Kia na Slovensku působí i Volkswagen v Bratislavě a PSA Peugeot Citroën u Trnavy. V automobilovém průmyslu u našeho východního souseda pracuje kolem 75 000 lidí.

Loni bylo v pětimilionovém Slovensku vyrobeno 630 000 (vesměs levnějších) aut. Náš východní soused získal primát  - stal se největším výrobcem automobilů na počet obyvatel.
 

Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2009
Stav: 67 003 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Ceed 1.396
Rok výroby: 2008
Stav: 92 453 km
Cena: 75 000 Kč
Kia Ceed 1.582
Rok výroby: 2012
Stav: 153 105 km
Cena: 125 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků